استفاده از سایه در طراحی سایت

استفاده از سایه در طراحی سایت

استفاده از سایه می توانند باعث جذاب تر شدن سایت شما بشود و باعث جذب کاربر بشود. سایه یکی از اولین تکنیک هایی است که به طراحان آموزش داده می شود و در تمامی سایت ها استفاده میشود.

گاهی اوقات یک عکس یا جعبه در سایت شما می تواند با استفاده از تکنیک های ساده بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مشاهده جزئیات کوچک می تواند یک طراحی متوسط را به یک طراحی جذاب و کارآمد و در نتیجه یک طراحی وب سایت زیبا تبدیل کند. استفاده از سایه ها، گرادیان و تصاویر گرافیکی کوچک روش های ساده ای برای متفاوت ساختن طرح شما هستند و در واقع آخرین مرحله در طراحی زیبا سایت شما هستند.


حتما از سایه ها در طراحی زیبای سایت استفاده کنید


سایه یکی از اولین تکنیک هایی است که به طراحان آموزش داده می شود و در تمامی سایت ها استفاده میشود. همانطور که می دانید دو نوع سایه در طراحی سایت وجود دارد داخلی و خارجی. با استفاده از سایه در طراحی زیبای سایت می توانید به بخشهای مختلف سایت عمق یا ارتفاع دهید و یک هولوگرام یا تصویر سه بعدی جذاب و کاربر پسند برای کاربر که از سایت شما بازدید می کنند ایجاد کنید. همچنین استفاده از سایه داخلی متن می تواند نوعی برجستگی را به متن منتقل کرده و خواندن را برای بیننده آسان کند.


زمان مناسب استفاده از سایه


از سایه ها معمولاً برای مناطقی استفاده می شود که فضای سفید زیادی خالی باشد. همچنین  اگر می خواهید وضعیت لایه ای به سایت بدهید و بخشی را قبل از دیگران نشان دهید انتخاب خوبی خواهد بود و می تواند ابزار خوبی برای طراحی یک وب سایت زیبا باشد.
بسیاری از طراحان وب تازه کار در هر جای سایت از سایه استفاده می کنند که کار اشتباهی است. استفاده اصلی از سایه ها در طراحی وب سایت جدا کردن بخشی از صفحه و جلب توجه بیشتر بینندگان به سایت می باشد  و در صورت استفاده در هر مکانی جذابیت خود را از دست خواهد داد. به خاطر داشته باشید که سایه های استفاده شده نباید توجه زیادی را به خود جلب کنند و فاصله بین آنها و لبه تصویر نباید زیاد باشد. شرکت ورنا وب ارائه دهنده برترین خدمات در زمینه طراحی سایت در قزوین و بهینه سازی وب سایت شما، شامل کلیه تکنیک های فنی به منظور افزایش ترافیک و درآمد زایی بیشتر.


تأثیر گستره رنگ (گرادیان) در طراحی زیبای سایت


ابزار دیگری که در طراحی وب سایت زیبا مورد استفاده قرار می گیرد گستره رنگ است. گرادیان رنگ می تواند ظاهر یک دکمه ساده را کاملا تغییر دهد و زیبایی خاصی به آن ببخشد. همچنین یکی از روش های ایجاد عمق و بعد در طراحی وب سایت می تواند استفاده از همان فناوری باشد. طیف رنگی می تواند خطی یا شعاعی باشد.
چه زمانی از گستره رنگ (گرادیان) استفاده می کنید؟
از شیب خطی برای جلب توجه کاربران در جهت افقی یا عمودی استفاده می شود. به عنوان مثال ، با استفاده صحیح از آن می توانید توجه بازدید کننده خود را به بخش اشتراک خبرنامه یا دسته های فروشگاه جلب کنید. استفاده از شیب های شعاعی اغلب در طراحی وب سایت زیبا برای تعریف یک منطقه خاص از تصویر استفاده می شود. هدف از اینکه از گرادیان در سایت استفاده می کنیم این است که کاربر را جذب سایت کنیم و ماندگاری کاربر را در سایت بیشتر کنیم.
همانطور که در قسمت Shadows ذکر شد استفاده از شیب ها باید محدود باشد و فقط در بخش های مورد نیاز انجام شود. استفاده زیاد می تواند باعث ازدحام سایت شود و بازدید کنندگان را گیج کند.

گرافیک و طراحی وب سایت زیبا


تصاویر گرافیکی می توانند گزینه خوبی برای پس زمینه ، دکمه ها یا منوها باشند. استفاده از یک نماد کوچک در کنار گزینه های منو می تواند کمک شایانی به طراحی زیبا سایت شما کند و استفاده و درک آن را برای کاربران آسان تر کند.

استفاده از آیکون ها در طراحی وب سایت

استفاده بیش از حد از آیکون ها در یک طراحی وب سایت زیبا می تواند بر زمان بارگذاری صفحه و سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد. همچنین استفاده از نمادهای نامناسب و بی ربط تأثیر منفی داشته و باعث سردرگمی بیشتر کاربران می شود. تصاویر گرافیکی را برای یک هدف خاص و بیان یک مفهوم خاص در طراحی سایت خود قرار دهید.

نتیجه گیری

استفاده از سایه ها، شیب های رنگ و نمادها در یک طراحی وب سایت زیبا می تواند طراحی سایت شما را متفاوت و زیبا کند. اما توجه داشته باشید که شما هماهنگی و تناسب بین بخشهای سایت را حفظ می کنید و تا آنجا که ممکن است به اندازه صفحات خود اضافه نکنید. زیبایی یک سایت ارزش دارد به شرطی که عملکرد و سرعت آن را به خطر نیندازد.