اشتباهات رایج در طراحی وب سایت

اشتباهات رایج در طراحی وب سایت

در این مقاله ما سعی می کنیم اشتباه رایج و مهم در طراحی وب سایت را بررسی کنیم و روش های جایگزینی را برای شما ارائه دهیم تا باعث بهبود عملکرد شما شود.

به دلیل ورود سریع فن آوری های جدید و رویکردهای مختلف در طراحی وب سایت، به روز بودن و آگاهی از کلیه استانداردها طراحی وب سایت برای طراحان دشوار است. با این حال نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آنها به شما کمک فراوانی خواهد کرد و باید برای هر سایتی در نظر گرفته شود. مواردی مانند فونت های نامناسب، پخش آنلاین موسیقی در سایت، استفاده از تصاویر نامرتبط و... می تواند کاربران را آزار داده و جهت آنها را تغییر دهد و آنها را از سایت شما دور کنند.  طراحی سایت در قزوین گروه ورنا وب برای رسیدن به هدف های خود با افرادی حرفه ای در حوزه طراحی سایت ارزان در قزوین انجام می دهد.

در این مقاله ، ما سعی می کنیم اشتباه رایج و مهم در طراحی وب سایت را بررسی کنیم و روش های جایگزینی را برای شما ارائه دهیم تا باعث بهبود عملکرد شما شود.


از چندین فونت در یک سایت استفاده نکنید


طراحی از همان ابتدا در نرم افزارهای فتوشاپ و pc رایج شده و در سالهای اخیر به وب راه یافته است. هنگام طراحی تراکت یا بیلبورد ، اندازه فایل ها برای شما مهم نیست و شاید هرچه کیفیت خروجی بالاتر باشد  نتیجه بهتر و بازدهی مناسبی خواهد داشت.

اما در طراحی وب سایت  یکی از فاکتورهای مهم، اندازه صفحه و سرعت بارگذاری است. هر فونتی که در یک صفحه وب ممکن است استفاده بشود سرعت بارگذاری صفحه  را 50 تا 200 کیلوبایت افزایش میدهد و هرچه تعداد فونتها زیاد تر باشد اندازه صفحه و سرعت بارگذاری بیشتر خواهد شد. در این حالت صفحه ممکن است کاملاً بارگیری شود اما فونت های استفاده شده در سایت به کاربر نمایش داده نشود تا زمانی فونت ها یک به یک بارگیری و به کاربر نمایش داده شود.

از طرف دیگر استفاده از چند فونت در یک صفحه باعث می شود طراحی وب سایت شما عملاً غیرحرفه ای باشد زیرا شما نمی توانید فونت های بسیاری را پیدا کنید که از نظر ظاهری مناسب باشند یا اگر خیلی به هم نزدیک باشند تنوع فونت ها منطقی نیست. 
اطمینان حاصل کنید که هر دو فونت انتخاب شده در یک فضای ذهنی هستند. به عنوان مثال  اگر قلم عنوان شما داستانی و منحنی باشد ، اما متن ها با قلم جدی و شکسته نمایش داده شوند ، از نظر تجربه کاربر با مشکل روبرو خواهید شد و هویت بصری شما نامناسب خواهد بود.

بمباران کردن محتوا و صفحه با کلمه کلیدی


شما ممکن است مقالات زیادی را در سایت های ایرانی درباره تأثیر تعداد کلمات کلیدی در متن و استفاده از این روش برای بهبود وضعیت سئو سایت خود خوانده باشید. گاهی توجه به سئو باعث می شود کاربر در سایت از ساختار کلی محتوای شما و نوشتن آن لذت نبرد و در نتیجه علاقه ای به خواندن کامل آن نشان نمی دهد.
شما تلاش زیادی می کنید تا جایی در گوگل بدست آورید و کاربران را به سایت جذب کنید ، اما باید نرم افزار مناسب برای کاربران سایت خود داشته باشید. تغییر محتوا و طراحی وب سایت شما مطابق با استانداردهای سئو قابل قبول است به شرطی که به تجربه کاربر در سایت آسیب نرساند و هویت و شخصیت سایت شما را مخدوش نکند. این مورد در طراحی وب سایت سازمانی وجود دارد
ما پیشنهاد می کنیم واژگان خود را گسترش داده و متن های وب سایت را برای کاربران و نه موتورهای جستجو بنویسید.


اجتناب در استفاده از بنرهای زیاد در طراحی وب سایت


منظور ما از بنرها تبلیغات در حاشیه سایت نیست. بلکه منظور سایت هایی است که سعی دارند کاربران را با استفاده از تصاویر و عبارات تشویقی به یک صفحه یا رفتار خاص هدایت کنند. به عنوان مثال ، شما فیلم های آموزشی می فروشید و در بعضی از قسمت های سایت فضای خرید آنلاین محصولات را دارید.

اگر برای هر یک از محصولات خود یک بنر و جمله جالب ارائه دهید مانند (20٪ تخفیف در خرید اول) ، در واقع به طراحی سایت خود آسیب جدی وارد خواهید کرد. اگر شما یک محصول اصلی را به کاربر ارائه می دهید ، در این صورت شانس بیشتری برای افزایش فروش خود دارید  زیرا دیدن بنرهای زیاد حس عدم اطمینان و کیفیت را در ذهن کاربر ایجاد می کند.


پخش کننده موسیقی خودکار در سایت نمی توانند مفید باشد


گاهی اوقات ایجاد حس در سایت به کاربر وبرای جلب توجه بیشترموسیقی برای طراحی وب سایت توصیه می شود. هر دو هدف ارزشمند است ، اما ابزار انتخاب شده مناسب نیست. کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند ، ذائقه موسیقی یکسانی ندارند و استفاده از آهنگ خاصی برای همه خوب نیست.

از طرف دیگر ، بسیاری از کاربران هنگام مراجعه به سایت شما در مکان های عمومی و دفاتر خود هستند و ممکن است آماده پخش موسیقی از دستگاه های خود نباشند. در این حالت ، کاربر به سرعت سایت شما را ترک می کند یا در بهترین حالت ، دستگاه شما را بی صدا می کند. علاوه بر این ، استفاده از موسیقی باعث افزایش اندازه صفحه و کاهش سرعت بارگیری صفحه می شود که می تواند تأثیر منفی بر سئو سایت شما بگذارد.


از عکسهای آماتور یا غیر مرتبط استفاده نکنید


بسیاری از مدیران سایت یا طراحان با جستجوی در Google زمان کافی را برای انتخاب تصاویر سایت و استفاده از اولین تصاویر مربوط به موضوع صرف نمی کنند. این منجر به عدم هماهنگی رنگ و سبک در تصاویر استفاده شده در قسمتهای مختلف سایت می شود و تقریباً در هر صفحه هویت نام تجاری جدید شما به کاربر نشان داده می شود.

همچنین  هنگامی که تصاویر مورد نظر خود را از گوگل پیدا می کنید ، در واقع خود را در معرض تکرار محتوا قرار می دهید زیرا گوگل قبلاً این تصاویر را نشان داده و در سایت های دیگر نمایش داده است و همین موضوع مهم در سئو سایت شما می توانند تاثیر فوالعاده منفی گذاشته و باعث افت رتبه سایت شما بشود. 


طراحی صفحات با عرض زیاد


استفاده از عرض تمام صفحه به شما کمک می کند محتوای بیشتری را به راحتی در اختیار کاربر قرار دهید ، اما این می تواند تجربه کاربری بدی را برای مخاطبان شما ایجاد کند به ویژه در مقاله ها و صفحه های خبری شما. امروزه اندازه صفحه نمایش در خانه ها بسیار بیشتر از گذشته است و بسیاری از کاربران از صفحه هایی با اندازه بیش از 19 اینچ استفاده می کنند. استفاده از کل فضای صفحه تمرکز بر محتوای خاص و نگاه چپ و راست برای خواندن متن را برای آنها غیرممکن می کند.


سعی کنید از پاپ ها کم تر استفاده کنید


همه ما به خوبی می دانیم که پنجره های بازشو (پاپ) توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند و در صورت استفاده صحیح نرخ تبدیل کاربر به مشتری یا اشتراک خبرنامه را تا حد زیادی افزایش می دهد. اما اگر تعداد این پیام ها یا پاپ آپ زیاد شود  قطعاً کاربران شما را آزار می دهد.

پاپ هایی که به سختی می توانند راهی برای خاموش شدن پیدا کنند یا با حضور آنها باعث می شود محتوای اصلی صفحه کاملاً از بین برود یکی از مهمترین عواملی است که باعث می شود کاربر سایت را ترک کند و سرعت پرش سریع را افزایش دهد.

در طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین استفاده از پنجره های بازشو برای نمایش برنامه های ویژه و جشنواره ها بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود. اما حتماً از کوکی ها یا IP برای نظارت بر رفتار کاربر استفاده کنید تا پنجره بازشو فقط یک بار برای آنها نمایش داده شود در غیر این صورت با تغییر مداوم صفحه این پیام جلوی کاربر قرار می گیرد و از ادامه مسیر جلوگیری می کند.