سئوی سیاه در لینک سازی

سئوی سیاه در لینک سازی

لینک سازی و خرید بک لینک انبوه چیزهایی که تا همین چند سال پیش عمده برداشت های بود که از فعالیت سئو می شد هنوز هم دریافت پیامک هایی با مضمون خرید بک لینک انبوه با قیمت مناسب گواهی بر وجود این اشتباه رایج و مخرب با یک شیوه بازاریابی قدیمی می‌باشد. تکنیکهایی که پیش از این روش های موثر و وسوسه انگیز برای وب سایت ها به حساب می آمدند حالا با استفاده نابجا به تکنیک های کلاه سیاه در لینک سازی تبدیل شده اند. در این مقاله ۶ تکنیک کلاه سیاه را در لینک سازی که وبمستران را خواسته یا ناخواسته محکوم به جریمه گوگل می کند را بررسی می کنیم.

 روش اول تبادل لینک  (link exchange)


 اولین و ساده ترین تکنیکی که در استفاده از لینک های رایج شد تبادل لینک بین دو سایت یا link exchange بود. در این روش ساده مدیران دو وب سایت با تبادل غیرطبیعی لینک با یکدیگر سعی در کسب جایگاه بهتر در گوگل داشتند.

این کار شاید در ابتدا موثر بود و موجب رشد سایت بشود اما گوگل خیلی زود متوجه این موضوع می شود و با حذف سایت از نتایج شما را بابت این کار جریمه می‌کند.


 روش دوم لینک سازی حلقه ای (web ring)


 بعد از این که گوگل متوجه تبادل غیرطبیعی لینک ها شد حالا نوبت به وب مستران بود تا با روش جدید دوباره گوگل را دور بزند در روش جدید مدیران چندین وب سایت به صورت حلقه ای برای هم دیگر لینک سازی می کردند تا با گیر انداختن ربات گوگل در یک گرداب آنها را فریب دهند به عبارتی لینک سازی حلقه ای فرایند  تبادل لینک هدفمند بین چند سایت به منظور کسب اعتبار از موتور جستجوی گوگل بود.


 روش سوم مزرعه لینک (link farm)


  بعد ازاین که دست تکنیک کلاه سیاه حلقه های لینک هم برای گوگل رو شد فکر جدیدی به ذهن برخی از علاقمندان به لینک سازی  رسید. این بار عده ای با ساخت وب سایتها و وبلاگ های متعدد با موضوعات نزدیک به همدیگه و لینک سازی توسط آنها برای یک وبسایت اصلی آن را تقویت می‌کردند به این روش مزرعه لینک گفته می‌شد.


بازهم گوگل با ایجاد شرایط تازه ای برای ارزش گذاری لینک ها مثل عمردامنه وب سایت ها، واقعی بودن اطلاعات تماس، هاست های  اشتراکی و مالکیت دامنه ها راهکار لازم را برای مقابله با مزارع لینک را پیدا کرد.


 روش چهارم پست مهمان (spam guest post)


 یکی از بهترین ایده هایی بود که به ذهن وبمستران رسید در پست های مهمان محتوای تخصصی یا مطلبی درباره محصول خدمات سایت مقصد در قالب مقاله  تولید شده و در سایت‌های خبری یا آموزشی که به دنبال محتوای تازه بودند به همراه لینک به سایت مقصد منتشر می شد.


به عبارت ساده تر محتوای شما در یک سایت دیگه منتشر می شد اما در عوض لینک های به سایت شما ارجاع داده می شود. اگرچه این روش به ظاهر هوشمند تر از سایر تکنیک ها بود اما با انتشار بی رویه محتوای غیر مرتبط در سایت ها و ایجاد لینک های مختلف غیر طبیعی گوگل به فکر جریمه استفاده کنندگان از این روش هم افتاد. ریپورتاژ  آگهی ها فرزند این تکنیک و نسخه استانداراین روش کلاه سیاه به حساب می آیند.


 روش پنجم کامنتهای اسپم (comments links)


 بعد از بسته شدن راه سوء استفاده وبمستران در 4 روش قبلی این بار متخصصین سئو به دنبال لینک های کم ارزش با تعداد بالا رفتند و چه جایی برای این نوع لینک ها بهتر از بخش کامنت صفحات وب سایت مختلف کامنت گذاری اسپم  به همراه لینک به صورت دستی یا به کمک روبات ها هم خیلی زود بعد از همه گیر شدن توسط الگوریتم گوگل شناسایی شد.


 و اما آخرین و شاید خطرناک ترین تکنیک کلاه سیاه در لینک سازی یعنی خرید بک لینک وقتی متخصصان سئو از همه روشهای کلاه سیاه برای گرفتن بک لینک  ناامید شدند تنها راه را خرید بک لینک ازوب سایت های با اعتبار بالا دیدند. این روش هم تا درجائیکه که در آن زیاده روی نمی شد و  وب سایت فروشنده بک لینک در فوتر و ساید بارش به وب سایت های بی ربط و متنوع لینک نداده بود ارزشمند بود.


اما با زیاد شدن تعداد لینکهای این وب سایت ها نه تنها ارزش هر لینک ها پایین آمد بلکه گوگل هم نسبت به سایت فروشنده مظنون شده و آن را جریمه می کرد.


 به 3 دلیل خرید بک لینک تبدیل به کلاه سیاه در لینک سازی شد

  • قرار گرفتن لینک های نا مرتبط با موضوع اصلی وب سایت در قسمتهای بااهمیت و تکرار شونده مثل فوتر و سایدبار
  • استفاده از انکر تکست های تکراری برای دریافت لینک از وب سایت های مختلف فروشنده بک لینک
  • سو استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ برای هدایت کاربران به سایتی خارج از سایت فروشنده در ازای پرداخت پول.


 توجه داشته باشید که هیچ کدام از روش های گفته شده به خودی خود نادرست نیستند اما استفاده بی‌رویه و نابجا آنها را تبدیل به روشهای کلاه سیاه کرده اطلاع از نحوه عملکرد الگوریتم های گوکل و داشتن یک برنامه و استراتژی مناسب و منظم برای کسب بک لینک اثربخشی هر یک از این روشها را به خوبی و بدون جریمه وب سایت شما منتقل می کنند.