مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم اولیه سئو

در این مقاله سعی کرده ایم تا مفاهیم اولیه سئو و عبارت پرکاربرد در آن را برای شما به صورت کاملا ساده توضیح بدهیم.

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimazation یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو گوگل می باشد. اولین سوالی که برای کاربران به وجود می آید این است که تعریف دقیق سئو چیست. به مجموعه فعالیت های که وب مستر بر روی یک سایت انجام می دهد تا آن سایت در نتایج گوگل جایگاه بهتری کسب کنند را سئو می گویند. شرکت ورنا وب با سابقه درخشان برای سئو سایت شما در خدمت است.

هدف از سئو:

هدف اصلی سئو کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است روزانه کاربران بسیار زیادی کلمات مورد نظرشون رو در گوگل جستجو می کنند  این موتور جستجو پیشنهادات مناسب با عبارات رو بهشون نمایش می دهد طبیعتا هرچه که جایگاه سایت شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب کاربر خواهید داشت. 

تکنیک های سئو:

 تکنیک های سئو مجموعه‌ای از دانش و خلاقیت و آنالیز هستند و روشهای متنوعی برای این کار وجود دارد برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوا Unique (محتوایی که از سایت های دیگر کپی نشده باشد و توسط نویسنده به صورت اختصاصی برای سایت نوشته شده باشد) هستیم که برای کاربر ارزشمند باشد و برای موتور جستجو قابل درک باشد علاوه بر این استراژی درست برای تولید و ارائه محتوا در کنار طراحی مناسب سایت میتواند شانس شما را برای کسب جایگاه بهتر افزایش بدهد موتور های جستجو مثل گوگل با ورود به سایت‌های اینترنتی محتوا را بررسی می‌کنند و آنها را بر اساس موضوع ارزش‌گذاری و رتبه بندی می کنند در حال حاضر بیش از 8 میلیارد جستجو در روز انجام می دهد که هر چه سهم شما از این کاربر ها بیشتر باشد شانس بالاتری برای فروش محصولات ارائه خدمات یا حتی دریافت تبلیغات خواهید داشت.

چگونه متخصص سئو بشیم ؟

 اگر قصد دارید یک متخصص حرفه ای سئو باشیم باید مطالعات خودتون رو گسترش بدید و هر روز تازه ترین اخبار و مقالات در این زمینه را مطالعه کنید اگه وقت و حوصله کافی برای این کار را ندارید بهتر است به متخصصین سئو و مشاورین شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید و کار را به کاردان بسپارید طبیعتا این کار هزینه بیشتری دارد اما در بلند مدت در مقایسه با زمانی که برای آموزش و کسب تجربه صرف  می کنید براتون به صرفه تره. سئودر قزوین، خدمات بهینه سازی سایت توسط شرکت ورنا وب انجام می شود و شما با خیال راحت می توانید سئو و سایت خود را به شرکت ما بسپارید.

 

متخصص سئو

 

سئوی on page :

سئوی  on pageتمام فعالیت هایی هست که درون سایت خودمان انجام می دهیم از تولید محتوا گرفته تا طراحی صفحات و نسخه موبایلی که برای سایتتون داریم مهمترین بخش های سئوی on page عبارتند است استفاده صحیح از تگ های متا، تعیین درست عنوان‌ها و تگ های هدینگ، تدوین ساختار مناسب برای آدرس دهی صفحات، بهینه سازی تصاویر سایت، تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت، طراحی نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو بودن صفحات و بهینه سازی سرعت لود صفحات.

 

سئوی داخلی

 

سئوی of page :

به مجموعه فعالیت های که  ما در خارج از سایت انجام می دهیم سئوی خارجی می گویند. برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت و ایجاد مسیرهای دسترسی بیرونی انجام می شود مهمترین فعالیت ما در بیرون سایت کسب بک لینک های  ارزشمندی می باشد. برای کسب بک لینک های ارزشمند راه‌های مختلف وجود دارد مثلاً تبادل لینک، خرید بک لینک، ریپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، نوشتن محتوای ارزشمند و مرجع و ارسال دیدگاه در سایت های مرتبط با سایت شما می باشد. لینک سازی درست تاثیر بسیار زیادی در جایگاه شما دارد و همین امر موجب شده تا گوگل الگوریتم های مختلفی به نام پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار را راه اندازی کنند تا سایت هایی که قوانین گوگل در لینک سازی را نادیده می‌گیرند شناسایی و با جریمه گوگل مواجه بشوند.

تکنیک کلاه سیاه :

 تکنیک های کلاه سیاه  عموما برای رشد سریع سایت در نتایج گوگل و توجهی به میزان رضایت کاربر ندارد. هدف این کار کسب جایگاه بهتر اما غیر واقعی است و تلاش می‌کند از نقاط ضعف گوگل در تشخیص صفحات بهتر استفاده کنند برخی از کارهایی که در سئو کلاه سیاه انجام میشود به شرح زیر می باشد.

ایجاد صفحاتی با محتوای اتوماتیک و جمع‌آوری شده، ریدایرکت های مخفیانه، تقلب در نشانه گذاری محتوا، جستجوهای تقلبی در گوگل، متن یا لینک پنهان شده در صفحه، محتوای کم و بی ارزش، تکرار غیر معمول کلمات در صفحه با استفاده از این روش شما خیلی سریع رشد می کنید و به جایگاه مناسبی می رسید. ولی این جایگاه بسیار لغزنده است و هر روز ممکن توسط گوگل جریمه و از لیست نتایج گوگل حذف بشوید و سایت شما پنالتی شود.

سئوی کلاه سفید :

در مقابل انجام سئوی کلاه سفید تمام تکنیک های است که توسط گوگل اعلام شده واز هر راه میانبر پرهیز می کنند مثلا تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت، لینک سازی واقعی در صفحات داخلی ارسال پست مهمان در سایت های مرتبط، لینک سازی واقعی از طریق معرفی شما توسط سایت های دیگه تکنیک های کلاه سفید زمان بیشتری را برای نتیجه دادن نیاز دارند اما زمانی که شما به نقطه موفقیت  برسید حفظ و ارتقای آن بسیار راحت تر می باشد.

سئوی خاکستری : 

برخی تکنیک ها هم وجود دارند که بین کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می گیرد که بهشون تکنیک های سئو کلاه خاکستری میگوند این تکنیک ها عموماً به روش‌های سیاه نزدیکترند اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند که گوگل قادر به درک و تشخیص آنها از روش های سفید نباشد.