شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های مجازی بر کسب وکار ما.

ارزش شبکه های  اجتماعی  را همه ما به خوبی را می دانیم. حوزه رسانه های اجتماعی بیشتر از آن چیزی که در ابتدا به نظر می آید، پیچیده است. استفاده از این شبکه ها بدون داشتن دانش کافی، میتواند خسته کننده باشد. ایجاد شبکه ای که بتواند ارزش واقعی را برای شما فراهم آورد به کار زیادی نیاز دارد.

چه کسب وکار کوچکی داشته باشید، در حال اجرای کسب وکار محلی باشید یا شرکت بزرگ و جهانی را مدیریت نمایید، آمارهای موجود یک موضوع مهم را روشن می کند:

"مشتریان شما در دنیای آنلاین حضور فعالی دارند. آنها در کانال های اجتماعی با دوستتان، همکاران و سایر برندها تعامل دارند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز، توصیه ها و سرگرمی هایی را به دست آورند ."

سایت MOZ یکی از برترین سایت های جهان در زمینه خدمات سایت و می­باشتد. این سایت از سال 2008 راه اندازی شده است و ابزارهای زیادی برای مدیریت دامین، ابزارهای کلید واژه ای و همچنین رقابت دامین را در اختیار دارد.

 

راهنمای شبکه های اجتماعی برای افراد مبتدی

به راهنمای شبکه ها اجتماعی برای افراد مبتدی خوش آمدید. چه در حوزه شبکه های اجتماعی تازه کار باشید یا بخواهید خلا موجود در دانش خود را پر کنید، خوشحالیم که می توانیم به کمک این راهنما از شما حمایت نماییم. همه ما به خوبی ارزش شبکه ها اجتماعی را می دانیم. حوزه رسانه های اجتماعی بیشتر از آن چیزی که در ابتدا به نظر می اید، پیچیده است. استفاده از این شبکه ها بدون داشتن دانش کافی می تواند خسته کننده باشد. ایجاد شبکه ای که بتواند ارزش واقعی را برای شما فراهم آورد به کار زیادی نیاز دارد. اما لازم نیست نگران شوید. ما در این راهنما به شما کمک خواهیم کرد. امیدواریم این راهنما یکی از کاملترین راهنماهای موجود برای شبکه های اجتماعی باشد. مهم نیست در چه سطح مهارتی قرار دارید،

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی روشی برای افراد است که به کمک آن می توانند به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و با هم تعامل داشته باشند. با اینکه پیام رسان ها از همان روزهای آغازین وب حضور داشته اند اما در 100 سال اخیر شاهد رشد فزاینده ای از محبوبیت و تعداد افرادی که از این رسانه ها استفاده می کنند بوده ایم. به این خاطر به آن رسانه های اجتماعی گفته می شود که کاربر در یک بافت اجتماعی با آن تعامل دارند که می تواند در برگیرنده مکالمات، دیدگاه ها و سایر ارتباطات تولید شده توسط کاربر و تعاملات آن ها باشد. منتشر کردن محتوا در طول چند سال اخیر بسیار ساده تر شده است و همین امر استفاده از شبکه های اجتماعی را بهتر می کند. کاربران غیر فنی که اطلاعات زیادی ندارند در حال حاضر می توانند محتوایی بر روی پلتفرم های در حال رشد همچون وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و غیره ایجاد کنند. دنیای وب امروزی از روش “یک به چند” به روش تعاملی “چند به چند” تغییر یافته است و ما این موضوع را دوست داریم .

برای کسب وکارها تغییر در مصرف وب و افزایش کاربرد رسانه های اجتماعی باعث ایجاد فرصت و البته مس ولیت شده است. مقدار داده هایی که از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار مشتریان قرار می گیرد باعث شده است بازاریابان وب با حوزه جدیدی از فعالیت روبرو شوند. با اینحال می توان از طریق رسانه های اجتماعی پایه مشتریان سازمان را افزایش داد. اینجا دقیقا همان جایی است که مس ولیت آنلاین شما در قبال مشتریان شکل می گیرد. با تغییر رفتار آنلاین مشتریان، انتظارات آن ها نیز تغییر خواهد کرد. چه کسب وکار شما در حال تعامل و گوش دادن به شبکه های اجتماعی باشد و چه نباشد، مشتریان مکالماتی را در مورد عملکرد شما خواهند داشت. بهتر است شما نیز بخشی از این مکالمات باشید. درست است؟ مطم نم شما نیز اینگونه فکر می کنید .

آیا شبکه های اجتماعی تنها یک مد زودگذر است؟

در طول چند سال اخیر، رشد بی سابقه ای در محبوبیت پلتفرم های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکداین، یوتیوب، پینترست و سایر موارد ایجاد شده است. با وجود چنین رشدی می توان بیان کرد که حوزه رسانه های اجتماعی و دوران آن تازه آغاز گشته است و نیاز به این رسانه ها در کسب وکارها در طول زمان قوی تر خواهد شد. کل دنیا تحت تاثیر توسعه و انطباق تاکتیک های رسانه اجتماعی بوده است و آمارهای موجود این موضوع را به خوبی نشان می دهد .

چرا کسب وکار من به شبکه های اجتماعی نیازمند است؟

چه کسب وکار کوچکی داشته باشید، در حال اجرای کسب وکار محلی باشید یا شرکت بزرگ و جهانی را مدیریت نمایید، آمارهای موجود یک موضوع مهم را روشن می کند: مشتریان شما در دنیای آنلاین حضور فعالی دارند. آن ها در کانال های اجتماعی با دوستان، همکاران و سایر برندها تعامل دارند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز، توصیه ها وسرگرمی هایی را به دست آورند. اگر کسب و کار شما پاسخی برای این نیاز مشتری نداشته باشد، رقبا جایگاه موجود را از آنِ خود خواهند کرد. در این شرایط رقبای موجود مشتریان را تحت کنترل خود در می آورند. ده ها فرصت برای افزودن ارزش وجود دارد و یکی از این فرصت ها ایجاد ارتباطی است که بتواند به ساخت روابط بین مشتری و برند کمک کند. ارتباط آن ها بنیان و اساسی را ایجاد می کند که بعد از مدتی بخشی از دارایی های بازاریابی شما خواهد شد. به این دارایی بزرگ حمایت مشتری از برند می گویند. از آنجایی که بیشتر تجربه های مشتریان بر روی وب استوار است، شکه اا اتماای برندها را قادر می سازد در تجربه آنلاین مشتریان خارج از کانال های ارتباطی معمولی، شرکت کنند .

اگر بتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید، حمایت شما به دنیا یادآوری می کند که چه کارهایی را انجام میدهید و شما چه کسی هستید. حمایت و پشتیبانی چیزی نیست که بتوانید آن را با صرف هزینه خریداری نمایید. حمایت با گذشت زمان و با تعامل مثبت و مستمر با مشتریان به دست می اید. این موضوع از طریق تجربه موفق حاصل می شود و با ارائه خدمات ارزشمند به مشتریان کسب خواهد شد. حمایت یکی از بحث های مهم در حوزه شبکه های اجتماعی است و از طریق حمایت تلاش های شما بزرگ می شود و رشد می کند. این موضوع نشان می دهد که برند شما کارهای بسیار جالبی انجام می دهد که مشتریان را وادار به سخن گفتن در مورد آن می نماید. این موضوع باعث می شود افراد نظرات و عقاید خود را به اشتراک بگذارند و از تجربه هایی که با شما داشتند در شبکه های اجتماعی صبحت کنند. این اشتراک گذاری بهترین بازاریابی برای برند است.

شناسایی حامیان بالقوه اولین مرحله خوبی است که پیش روی دارید. شما می توانید از ابزارهای اجتماعی، داده های موجود در سایت، داده های مربوط به مشتریان و حتی مشاهدات خود برای کمک به درک مشتریان از برند استفاده کنید. باید بدانید چه چیزی برای این حامیان بالقوه اهمیت دارد. آن ها به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا به دنبال شناخت هستند؟ دوست دارند به حجم وسیعی از اخبار یا محتوای جدید دست پیدا کنند؟ نوع حامیانی که برند شما جذب می کند را شناسایی نمایید و روش هایی را برای به دست آوردن حمایت این افراد کشف کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر روابط جامعه شما به صورت طبیعی ایجاد خواهد شد. با اینکه دانش برند و پژوهش در مورد آن افراد را به ارتباط تشویق می کند و به آن ها کمک می کند بهترین قدم ها را بردارند اما ساخت روابط زمانبر خواهد بود.

عبور از وب منفعل به وب تعاملی تغییرات زیادی را ایجاد کرده و تاثیرات زیادی بر روی نحوه ارتباطات افراد با هم داشته است. این موضوع بر روی نحوه اجرای کسب وکارها نیز تاثیر داشته است. در این مرحله از بازی، باید بگوییم که حضور در وب برای موفقیت کسب وکار ضروری است. اگر مکالمات آنلاین مشتریان خود را نادیده بگیرید یا مسیر دیگری را انتخاب کنید، نمی توانید در این مسیر به سمت جلو حرکت کنید. از این فرصت برای نزدیک تر شدن به مشتری و مخاطب خود استفاده کنید. با شیوه معتبرتر و بهتری به افراد دسترسی پیدا کنید، ترافیک اصلح تری وارد سایت کنید، اتوریتی برند خود را افزایش دهید، با افرادی که بر روی رفتار مشتریان تاثیر می گذارند ارتباط داشته باشید و داده های مورد نیاز برای تصمیم گیری بینش محور برای کسب وکار را به دست آورید . چگونه شبکه های اجتماعی در میان سایر کانال های بازاریابی می توانند سکوی پرشی برای موفقیت باشند؟ به خاطر داشته باشید که تجربه مشتریان یا آغاز برند با توییتر ، فیس بوک یا وبلاگ نخواهد بود. شبکه های اجتماعی باید برند فعلی شما را بگیرد و آن را مستحکم تر سازد و باعث بهبود آن شود. تلاش هایی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید باید بخشی از فعالیت های دیگر شما باشد. به دست اوردن صدای شرکت و به اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی، فرصت های منحصر به فردی را در تمامی کانال های بازاریابی داخلی همچون س و، برندینگ،

روابط عمومی ، فروش و موارد دیگر باز خواهد کرد .

روابط :

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از رسانه های اجتماعی داشته باشید، ساخت روابط با آن را اولین هدف خود قرار دهید. این موضوع برای افرادی که به معیارها و سنجش های ملموس و سنتی عادت کرده اند کمی غیر عادی خواهد بود اما یک قدم به عقب برگردید و نگاهی به تصاویر بزرگ تر داشته باشید. روابطی که با مشتریان ایجاد می شود می تواند بنیان و اساس سایر جنبه های کسب و کارتان باشد و آن را تقویت نماید. پرورش و تقویت روابط زمانی که به خوبی انجام می شود می تواند فرصت های زیادی در اختیارتان بگذارد و اینکار به خوبی در شبکه های اجتماعی قابل اجراست. کانال های اجتماعی دیوارهای بین افراد را از بین برده است. در سال 2011 ، فیس بوک داده هایی را منتشر کرد که نشان می داد کاربران آن به طور متوسط 3.74 درجه از هم جدا بودند و با کاربرد این پلتفرم به هم نزدیک تر شده اند. در سال هایی

که این مطالعه انجام می شد، شبکه های اجتماعی رشد بیشتری پیدا کردند. این موضوع بسیار جالب است و رسانه های اجتماعی برای چنین اتفاقی بسیار معتبر گشته اند. برخی از س وکاران و متخصصان روابط عمومی که موفقیتی دارند، اعتبار خود) حداقل بخشی از آن ( را از روابطی که ایجاد کرده اند به دست آورده اند. اگرچه این افراد در کارهایی که انجام می دهند خوب هستند اما روابط بزرگ تر تلاش های آنان را مستحکم تر کرده است. روابطی که با مشتریان خود ایجاد می کنید به وفاداری، حمایت و خصیصه ای منجر می شود که می تواند از برند شما در زمان های خوب و بد حمایت کند