بهینه سازی تصاویر در سئو

نکات مهم برای بهینه سازی تصاویر در سئو

واضح است که تصاویر در جذاب ساختن محتوای آنلاین بسیار مهم هستند و همچنین تأثیر مستقیم بر سئو و بهینه سازی سایت شما دارند. استفاده از تصاویر مرتبط در محتوا به خواننده کمک می کند تا بهتر و راحت تر درک کند. به یاد داشته باشید ، یک عکس خوب بهتر از هزار کلمه است!

بهینه سازی تصویر به معنای کاهش اندازه تصاویر به کمترین اندازه ممکن برای سرعت بخشیدن به بارگذاری سایت شما است. بعلاوه به خاطر داشته باشید که نباید کیفیت تصویر کاهش یابد. در زیر نکات بهینه سازی تصویر را برای ایجاد یک وب سایت خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.
حق چاپ و مجوز را بررسی کنید
وقتی می خواهید تصویری از Google انتخاب کنید  حتماً به این نکته توجه کنید که استفاده از آن برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. در اکثر سایت ها می توانید تصویر رایگان را مشاهده کرده و آن را با شرایط ذکر شده بارگیری کنید.


قالبی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد


قالب های تصویری زیادی وجود دارد که می توانید برای سایت خود استفاده کنید. محبوب ترین قالب های تصویر عبارتند از:

JPEG
png
GIF
WEBP  قالب تصویر جدید (JPEG)
اینها پرکاربردترین قالب هایی هستند که می توانند برای بهبود تصاویر استفاده شوند.

قالب PNG

این قالب عمدتا از کیفیت تصویرشفافیت پشتیبانی می کند و می تواند لایه ها را ذخیره کند. این بیشتر برای آرم یا لوگوی سایت استفاده می شود زیرا کیفیت تصاویر کوچک را حفظ می کند. بهتر است از این قالب برای تصاویر رنگی استفاده نشود زیرا اندازه پرونده آنها بسیار زیاد خواهد بود و بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می گذارد.

قالب GIF

این قالب برای تصاویر کوچک نیز مناسب است. مزیت قالب GIF این است که می تواند برای انیمیشن های کوتاه مورد استفاده قرار گیرد و همچنین می تواند برای آرم هایی مانند PNG استفاده شود. GIF همچنین از کیفیت تصویر PNG پشتیبانی می کند.
البته ، طراحان استفاده از آن را برای عکس یا تصویر توصیه نمی کنند ، زیرا ممکن است در نهایت سرعت وب سایت شما را کم کند.

الگوی WEBP

این قالب جدیدی است که گوگل در سال 2010 معرفی کرد. این قالب در ابتدا کند بود زیرا پشتیبانی چندانی از مرورگر برای آن نبود. اما با گذشت زمان ، این احتمالاً به سمت بهتر تغییر خواهد کرد.
به راحتی می تواند جایگزین پرونده های PNG و JPEG شود ، به علاوه می تواند با همان کیفیت تصویر اندازه را تا 30 درصد کاهش دهد. فراموش نکنید که توجه به سرعت مهمترین جنبه سئو و سئو تصویر است. با این حال ، لازم به ذکر است که برخی از نسخه های مرورگرها از آن پشتیبانی نمی کنند ، بنابراین در این مورد باید از JPEG و PNG استفاده شود.
اطمینان حاصل کنید که عکس ها به نام گذاری شده اند
اگر نام فایل خود را توصیفی بگذارید ، به Google کمک می کند تا شی موجود در تصویر را به راحتی شناسایی کند. حتی نام پرونده ها نیز مهم هستند. بهتر است نامی را انتخاب کنید که کاملاً مربوط به تصویر خاص باشد و از کلمات کلیدی در نام پرونده خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نام فایل باید کوتاه باشد.

برای تصاویر خود از alt استفاده کنید


Alt text متنی است که وقتی مرورگر در بارگیری تصویر با مشکل روبرو می شود ، متن را روی صفحه نمایش می دهد. همچنین این متن برای کاربرانی که از جستجوی Google استفاده می کنند نمایش داده می شود. متن Alt قابلیت دسترسی به وب سایت و تجربه کاربر را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، نوشتن متن alt صحیح در بهبود SEO بسیار مثر است. بنابراین حتماً کلمات مرتبط با تصویر را وارد کنید.
زیرنویس های متنی و تصویری اطلاعات ارزشمندی را در اختیار Google قرار می دهند ، بنابراین کاربران می توانند به راحتی آنچه را که نتایج جستجو نشان داده اند ببینند.


از  زیر نویس های تصویرتوصیفی غافل نشوید


ترجمه تصویر یکی از بهترین روش های جستجوگرها برای تصاویر است. مهم است که تصاویر برای بازدید کننده قابل مشاهده باشد.
ایجاد این زیرنویس ها می تواند زمینه دقیق تری را برای یک تصویر فراهم کند و تجربه کاربری بهتری را برای مخاطب فراهم کند. اما از آنجا که ما معمولاً کل مقاله را نمی خوانیم ، استفاده از ترجمه برای درک بهتر مفید است. همچنین برای درک بهتر تصویر ، اطلاعات بیشتری در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد.

از تصاویر با اندازه صحیح استفاده کنید


در حالی که قرار دادن تصاویر در وب سایت و در پست های وبلاگ ضروری است ، اما به دلیل کند بودن بارگذاری سایت ، باید در انتخاب اندازه مناسب تصاویر دقت کنید. به همین دلیل برای شما مهم است که اندازه تصاویر خود را (عرض یا ارتفاع) متناسب با نیازهای وب سایت تنظیم کنید.

ممکن است بپرسید ، آیا مرورگر تصویر مورد نیاز را دریافت نمی کند؟
پاسخ مثبت است مرورگر این کار را انجام می دهد اما در این حالت باید یک تصویر بسیار بزرگ بارگذاری کند حتی اگر فقط بخواهد 500 پیکسل را نمایش دهد. با استفاده از این حساب ، مرورگر به زمان بیشتری برای بارگیری نیاز دارد. بنابراین می توانید اندازه تصاویر را در فتوشاپ یا هر یک از نرم افزارهای ویرایش عکس رایگان تغییر دهید.


اندازه فایل  را کاهش دهید


اکنون که اندازه تصویر را کاهش داده اید زمان آن نیز کاهش یافته است تا اندازه پرونده نیز کاهش یابد. برای این کار می توانید دوباره از فتوشاپ استفاده کنید و با تغییر اندازه تصویر اندازه فایل را کاهش دهید. نکته ای که هنگام کاهش اندازه تصویر باید به آن توجه کرد این است که مراقب باشید کیفیت تصاویر کاهش نیابد.
برای دیدن اینکه آیا تصاویر باید تغییر اندازه دهند  می توانید Google Page Speed را اجرا کنید تا تصاویر مورد نیاز برای تغییر اندازه را به راحتی انتخاب کنید.


از تصاویر پاسخگو در وب سایت خود استفاده کنید


ایجاد تصاویر ریسپانسیو به این معنی است که تصویر باید دقیقاً به همان اندازه صفحه مرورگر در دستگاه های مختلف مانند تلفن های همراه ، تبلت ها ، رایانه های رومیزی و ... باشد.
به عنوان مثال ، شما یک تصویر دسک تاپ از 2500-1000 پیکسل دارید که به درستی روی صفحه رایانه شما کار می کند. اما باید در نظر داشته باشید که یک کاربر ممکن است با یک دستگاه تلفن همراه با صفحه نمایش 350 پیکسل به وب سایت شما دسترسی پیدا کند. به همین دلیل تهیه تصویری متناسب با اندازه صفحه مهم است.

یادداشت های مهم
در آخر موارد زیر را بخاطر بسپارید:

با استفاده از ابزارهای مشخص شده ، اندازه تصاویر را کاهش دهید.
کاهش اندازه پرونده
از تصاویر پاسخگو استفاده کنید
کلمات کلیدی را در نام تصویر ، متن alt یا زیرنویس وارد کنید.