بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

موضوع بازاریابی محتوا بحث داغ و پررنگی در حال حاضر است که لازم است افرادی که با فضای آنلاین ارتباط دارند. با این مفهوم آشنا باشد باید بدانیم که ما وقتی در فضای آنلاین در حال فعالیت هستیم محتوا تولید می‌کنیم و بنابراین مفهوم بازاریابی محتوا را برای کسب و کارهای کوچک هم میتواند بسیار مهم باشد.

 من ابتدای مقدمه رو خدمت شما عرض می‌کنم بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از اسمش پیداست مربوط میشه به فعالیتهای بازاریابی در فضای دیجیتال که همان فضای آنلاین منظور ما است. همانطور که می دانید دنیای محتوای دیجیتال با سرعت در حال تغییر هستند و بنابراین چگونگی ارتباط دریافت محتوا هم به مناسبت آن تغییر می کند مفهوم بازاریابی یعنی ارتباط صحیح در زمان مکان مناسب با مشتریان بالقوه و زمانی که افراد مدت زمان زیادی را در فضای آنلاین طی می‌کند این نشان میدهد که این مکان و زمان مناسب میتواند فضای آنلاین باشد به همین دلیل است که بازاریابی سنتی رفته رفته کمرنگ میشه و جای خودش را به بازاریابی دیجیتال در فضای آنلاین می دهد.


بازاریابی درونگرا


 مفهوم مهم دیگری که باید راجع به این بدونیم بازاریابی درون گرا یا این باند مارکتینگ است در واقع نوعی از بازاریابی دیجیتال هست که به صورت جذب مشتریان بالقوه عمل می کند تمرکز بازاریابی درون گرا در جذب مشتری از طریق محتوای کمکی هست که در ادامه درباره اون بیشتر توضیح خواهیم داد در واقع شما در بازاریابی درون گرا نیازی ندارید که برای یافتن مشتری بجنگیم بلکه مشتریان هستند که شما را پیدا می‌کنند مفهموم دیگه ای که تمرکز اصلی ما روی اون است تعریف بازاریابی محتوا است که بازاریابی محتوا در واقع زیر مجموعه ای از روش بازاریابی درون گرا است که تمرکز اصلی آن بر تولید محتوا و مفهوم مهم دیگر استراتژی محتوا شما وقتی که محتوای تولید می‌کنید که در جهت بازاریابی و کمک به معرفی کسب و کار است لازمه که مسیر مشخصی را در پیش بگیرید و روش مشخص داشته باشیم هر زمانی که شما بازاریابی محتوا را آغاز کرده باشید لازم هست که بعد از مدتی برگردید و به مسیری که پیشرفتی نگاه بندازید و اون رو بررسی بکنید. این بررسی تحت عنوان استراتژی محتوا هست در واقع شما با بازنگری دوره‌ای از خلاق بودن و قوی بودن مسیرتون مطمئنی می شوید.

بازاریابی درونگرا


بازاریابی دیجیتالی


اگربخواهیم به طور دقیق تری به تعریف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ بپردازیم می توانیم این جمله را براش به کار ببریم در واقع بازار یابی دیجیتال یک مفهوم چتر گونه است که تمام فعالیت‌های آنلاین مارو که برای بازاریابی انجام‌ میشود را دربرمی‌گیرد. ما به عنوان تیم حرفه ای در زمینه تولید محتوا در قزوین ، آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه تولید محتوای با کیفیت و البته حرفه ای برای وب سایت شما عزیزان هستیم.


از وبسایت تا برند آنلاین تبلیغات دیجیتال بازاریابی ایمیلی بروشورهای آنلاین و غیره طیف وسیعی از تاکتیک‌ها و روش‌هایی که همگی زیر چتری به نام دیجیتال مارکتینگ جای می گیرند. دیجیتال مارکتینگ دارای ابزارها   و روش های مخصوص خودش است دقت کنیم که ما نباید ابزارها و روشها رو شبیه هم بدونیم بلکه آنها از هم جدا  هستند ابزارها در واقع دارایی هایی هستند که در فضای دیجیتال در اختیارما قرار می‌گیرند که به کمک آنها بتوانیم کار بازاریابی رو انجام بدیم مثل وبسایتی که داریم وبلاگی که داریم کتاب های دیجیتالی که تولید می‌کنیم یا اینفوگرافی های که می‌سازیم اما روش‌ها کارها و راه کارهایی هستند که ما در فضای آنلاین از آنها استفاده می کنیم که بتوانیم کار بازاریابی را به خوبی پیش ببریم که اینجا مثال هایی را برای شما از روشهای بازاریابی دیجیتال آوردم مثل سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو بازاریابی رسانه های اجتماعی بازاریابی درون گرا بازاریابی محتوا و روش پی پر کلیک.

بازاریابی دیجیتالی


مفهموم محتوا


 و ما پردازیم به مفهوم محتوا در واقع هر پیام یا متن یا ویدئو و یا تصویری که پیامی را با خودش به همراه داره محتوا محسوب میشه اگه به این تصویر دقت کنید دو روشهای متفاوت این باند مارکتینگ و اوت باند مارکتینگ رو به صورت تصویر گونه به شما نمایش میده در روش بازاریابی درون گرا به مانند یک آهنربا عمل میشود در واقع مشتریان به طور خود به خودی به محتوای تولیدی ما جذب میشوند به این دلیل که ما در دل محتوا نیاز مشتری و رفع مشکلات مشتری را گنجانده ایم. در حالی که در روش اوت باند مارکتینگ تمرکز بر این است که دیده بشویم یا شنیده باشیم. در واقع ما به دنبال دیده شدن توسط مشتریان هستیم و خودمان را برای آنها به نمایش می گذاریم  به این صورت که فرض کنید شما وارد یک وب سایت می شوید و در قسمت بالایی وبسایت یک تبلیغ برای شما نمایش داده میشه شما دنبال اون تبلیغ یا محتوا نبودی اما این تبلیغ به شما نمایش داده میشه از این نظر ما میتونیم روش بازاریابی برونگرا رو به بیلبوردهای تبلیغاتی که در سطح شهر دیده می‌شوند تشبیح کنیم بیلبوردهای تبلیغاتی برای نمایش داده شدن در فضاهای عمومی قرار می‌گیرند و در معرض دید افراد هستند افراد چه جستجو بکنند چه  دنبال این نباشند که تبلیغ شما را ببیند ناخودآگاه تبلیغ شما را مشاهده می کند در حالی که در روش بازاریابی درون گرا تمرکز و تولید محتوای با کیفیت و رفع نیاز مشتریان است در واقع  این مخاطب است که خودش را به ما میرساند.

محتوا نویسی


 تبلیغات آنلاین


در واقع همون تبلیغات هستند که برای شما مثال زدم و ممکن است در هر وب سایتی شما آنها را ببنید اما در روش درونگرا خبری از تبلیغات آنلاین نیست و تمرکز ما همانطور که گفتم بر تولید محتوای با کیفیت است.


 اما می پردازیم به روش بازاریابی درون گرا که یکی از روش های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود نوعی بازاریابی دیجیتال با تمرکز بر جذب مشتری از طریق محتوای کمکی و مرتبط یعنی اینکه مشتری شما چه نیاز و یا چه مشکلی رو داره و برای تولید محتوا توان به همون نیاز یا مشکل متمرکز می شوید و پیرامون همین مشکلات و نیازها محتوا تولید میکنید یا روش هایی رو انجام میدید که به این روش‌ها بازاریابی درون گرا گفته میشود مطلب مهم دیگر این است که شما در جهت رفع نیازهای مشتری ایده ال تون گام بر میدارید همچنین در روش بازاریابی درون گرا علاقه مندان به طور خود به خودی جذب میشوند و این کار از طریق جستجوی افراد پیرامون نیازی که دارند  انجام میشود و چون شما به نیازآن افراد پاسخ دادید آنها به سمت محتوای شما هدایت میشوند بازاریابی درون گرا بهترین راه برای تبدیل غریبه ها به مشتریان است به این دلیل که شما در معرض دید افراد قرار می‌گیرد که خودشان تمایل داشتند به شما برسند.

تبلیغات آنلاین


تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا


بازاریابی درونگرا روشی است که ابزار دیجیتال مارکتینگ را به کار می گیرد تا مشتریان را به صورت آنلاین جذب و نزدیک به کسب و کار خود کند. در حالی که دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم کلی است و به شکل چتر گونه ای تمام تکنیکهای بازاریابی دیجیتال را اعم از درونگرا یا برونگرا در بر می گیرد.


مراحل بازاریابی درونگرا


از انجائیکه بازاریابی محتوای ک روش بازاریابیاز نوع درونگرا است لازم است که ما مراحل بازاریابی درونگرا و چگونگی آن را بدانیم همانطور که گفتیم در بازاریابی درونگرا تمرکز اصلی بر جذب مشتری از طریق محتوای کمکی و مرتبط با کسب و کار ما است و مشتری بالقوه ما را از طریق شبکه‌های اجتماعی از طریق گوگل از طریق وبلاگ ها و وبسایت ها جستجو می کد و پیدا میکند در این تصویر به مراحل مختلف بازاریابی درون گرا نگاه کنیم این تقسیم بندی یکی از بهترین تقسیم بندی ها برای بازاریابی درون گرا است دراین تقسیم بندی چهار مرحله برای بازاریابی درون گرا در نظر گرفته شده و مراحل آن جذب یا اترک تبدیل یا کانورت بستن  خاتمه یا دلایت رضایت مندی است. ممکنه این کلمات به شیوه‌های مختلفی ترجمه شوند و در نهایت مفهوم مورد نظر رو میرسانند در این مرحله افراد نام های مختلفی را به خودشون می گیرند در ابتدای کار تمامی افراد غریبه یا استرنجر هستند به خاطر اینکه هنوز با کسب و کار ما غریبه هستند و آشنا نشدن ولی وقتی که از طریق جستجو به ما می‌رسند تبدیل به ویزیتور یا بینندگان ما می شوند.

مراحل بازاریابی درونگرا

اگر در مرحله بعدی ما خوب عمل کنیم ویزتورها یا بینندگان تبدیل به لیتر یا بینندگان هدایت یافته می شوند که به طور مستمر از مطالب ما یا وب سایت ما بازدید می‌کند در مرحله کلوز مشتریان هدایت یافته تبدیل مشتریان بالفعل یا کاستومرز می شوند. یعنی کسانی که عمل خرید را از ما انجام میدن یا از محصولات و خدمات ما به نحوه استفاده می‌کنندباز اگر مراحل بازاریابی درون گرا را با موفقیت و به خوبی انجام بدیم در مرحله دلایت میتوانیم مشتریان رو به توصیه کنندگان یاش موتور تبدیل کنیم یعنی کسانیکه محصول یا خدمات ما را به دیگران توصیه می‌کنند اگر ما در این مراحل استراتژی بازاریابی داشته باشیم خیلی مطمئن تر و قدرتمند تر عمل کنیم.