گوگل سندباکس

گوگل سندباکس

روزانه بیش از 500 وب سایت فعالیت خودشان را در فضای وب آغاز می کنند این حجم وسیعی از وبسایت ها کار گوگل را برای ارزش گذاری آنها بسیار دشوار می‌کند طبیعتاً انتظار ندارید که از بدو راه اندازی وب سایت در صفحه نتایج گوگل جایگاهی پیدا کنید سخت گیری گوگل در بازی دادن به وب سایت های تازه کار فقط با هدف انتخاب بهترین وب سایت ها برای نمایش به کارابرانش می باشد.


 سندباکس یک جعبه شنی برای بازی بچه های است که هنوز توانایی بازی کردن در فضای واقعی ساحل یک دریا خروشان را ندارند.  گوگل هم برای وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و اعتماد کمتری به آنها هست یک سند باکس فراهم کرده است است تا آنها را محک بزند و به مرور برای فضای واقعی و رقابتی دریایی سئو آماده بکنند. تا قبل از این بسیار پیش می آمد که وب سایت های با هدف ارائه محتوای اسپم ساخته می‌شدند و قبل از اینکه گوگل متوجه رفتار مخرب آنها بشود با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه حجم زیادی از بازدیدکننده ها را به خودشان جذب می کردند همین وبسایت ها دلیل عدم اعتماد گوگل به سایت های تازه تاسیس برای فعالیت صحیح و حتی ادامه فعالیت آنها شد.


 الگوریتم سندباکس


 الگوریتم سندباکس فرصتی شد برای مدیران وب سایت تا با تدوین استراتژی و ایجاد یک ساختار محتوای استاندارد هدفمندی و توانایی‌های خود را به گوگل اثبات بکنند با وجود این که گوگل رسماً وجود این الگوریتم را تایید یا رد نکرده اما پیشرفت بسیار کند وب سایت های تازه تاسیس به خوبی حضوراین الگوریتم را اثبات می کند در رابطه با این الگوریتم لازم است که به سه سوال مهم پاسخ بدهیم.

آیا سند باکس برای تمامی وب سایت ها فعال می شود؟


 در جواب باید بگویم که خیر سند باکس ممکن است که در سه حالت اتفاق بیفتد یا اصلا برای وبسایت شما فعال نمی شود و یا روند قراگرفتن شما درسند باکس بسیار کند است و یا به طور ناگهانی این الگوریتم برای شما فعال شود و به سرعت متوجه آن بشوید.


 اما از کجا بفهمیم در سند باکس گوگل قرار گرفته‌ایم؟


 برای اینکه متوجه این موضوع بشویم به سرچ کنسول وبسایتتان سری بزنید و ترافیک ورودی سایت خودتون رو بررسی کنید اگر ورودی های وب سایت شما از کلماتی به جز کلمات کلیدی شما بود به این معنی است که سایت شما در سند باکس قرار گرفته است به مرور زمان ورودی های وب سایت شما از کلمات کلیدی تون افزایش پیدا میکند و در یک روند نزولی ناگهان متوجه جهش چشمگیر ورودیهای کلمات کلیدیتان خواهید بود و این به معنی خروج شما از سند باد می باشد.

 چطور از سندباکس گوگل خارج شویم؟


  وب سایت هایی با دامنه های جدید نباید انتظار حضور سریع در نتایج گوگل را داشته باشند اما در بازه زمانی که مجبور به بازی در سند باکس گوگل هستید می ‌توانید با رعایت این چند نکته اعتماد گوگل را جلب کنید.

  • قبل از هر چیزی محتوای مفید جدید و کاربر پسند تولید کنید.
  • از سایت های معتبر بک لینک های ارزشمند بگیرید.
  • سعی کنید لینک سازیهای داخلی صحیح داشته باشید.
  • از شبکه های اجتماعی سیگنال های مبنی بر فعالیت هدفمند دریافت کنید.
  • از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز کنید و سعی کنید روی عبارات کلیدی طولانی تر تمرکز داشته باشید.
  • در تولید و انتشار محتوا پیوسته عمل کنید و اینکه تکنیک های کلاه سیاه را به کلی کنار بگذارید.


 اما چند نکته مهم در رابطه با الگوریتم سندباکس


 نکته اول اینکه سندباکس جریمه ای برای وبسایت ها نیست بلکه فرصتی برای ارزش گذاری و محک زدن توسط گوگل می باشد برای رهایی از الگوریتم سند باکس ممکن است که لازم باشد که بیش از ۶ ماه صبر کنید پس در این باره صبور باشید.
 مدت زمانی که وب سایت شما در سند باکس قرار دارد ممکن است در جایگاه شما در نتایج جستجو تغییر داشته باشد اما این پیشرفت بسیار کند خواهد بود.


 و در آخر فراموش نکنید که این الگوریتم نه تنها موجب رضایت کاربران گوگل می باشد بلکه با عادلانه کردن عرصه رقابت سئو صفحه نتایج گوگل را از شر سایت های اسپم و مخرب نجات میدهد و به نفع وب‌سایت‌های استاندارد شما خواهد بود.

طراحی سایت در قزوین عبارتی است که بسیاری از علاقه مندان به داشتن یک کسب و کار این روزها در گوگل آن را سرچ می کنند؛ به همین منظور در ادامه شرکت ورنا وب در زمینه طراحی سایت در قزوین را به شما عزیزان معرفی می کنیم که با سابقه کار و نمونه های عالی در زمینه پشتیبانی سایتها و سئو محتوا در سالیان گذشته و آموزش دروپال و سئو از صفر تا صد یکی از پیشگامان این عرصه در استان قزوین در حوزه طراحی سایت له حساب می آید.