تولید محتوا

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره انسان ها را تشکیل داده است. از این رو ارتباط با یکدیگر را در دستور کار قرار داده اند. هیچ فردی نمی تواند منکر رابطه بین دو فرد با یکدیگر شود. دو فرد زمانی با یکدیگر قادر به ارتباط هستند که بتوانند تولید محتوا کنند. تولید محتوا می تواند نگاه، لبخند، اشاره، صدا، دود، شیپور، دست نوشته، نامه، عکس، فیلم و یا هر چیز دیگری باشد.
اما محتوا در حوزه کسب و کار جور دیگری خواهد بود. بزرگترین مزیت محتوا کمک به شما برای ارائه چشم اندازها و جذب مشتریان است. تولید محتوا باعث می شود تا متقاضی با محصول عجین شده و از انتخاب آن لذت ببرد. با تولید محتوا می توانید بازدید کنندگان جدید را به سایت خود بیاورید و در نهایت درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید.
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا فرآیند تولید ایده های موضوعی است که از ذهن تولید کننده محتوا برخاسته و برای شخص خریدار جذاب به نظر می رسد. تولید محتوا به صورت نوشتاری یا تصویری پیرامون ایده مورد نظر، ایجاد این اطلاعات به عنوان وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و در قالب سایر اشکال می باشد.
چرا تولید محتوا مهم است؟
تولید محتوا یک عملی بسیار متفکر در حوزه بازاریابی برای ایجاد ورودی و بالابردن فروش است. هنگام ایجاد محتوا، می توانید اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل و با کیفیت محصول حفظ نمایید. با اندکی تفکر به خوبی متوجه خواهید شد که هر تجارتی بر پایه این سه عامل استوار خواهد بود. تولید محتوا به شما کمک خواهد کرد تا هر یک از عوامل بالا را با بهترین کیفیت داشته باشید.
به آمار زیر توجه کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که دلیل تولید محتوا چیست؟
    • بازاریابی محتوا منجر به 3 برابر شدن بازاریابی سنتی می شود و 62٪ فروشتان را افزایش می دهد. این امار طبق نظریه ای در مجله انگلیسی در سال 2014 منتشر شده است. که تیم تحریریه سایت ... با استناد به آن آمارها را ارائه می دهد.
    • SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند 126٪ بیشتر فروششان از بازارهایی است که از بازاریابی محتوا استفاده نمی نمایند.
    • جالب است، بدانید 61 درصد از خریدهای آنلاین در انگلیس با خواندن وبلاگ ها رخ می دهد. به طور میانگین هر 10 نفری که بلاگ یک سایت را مورد مطالعه قرار می دهند، 6 نفر از آنها خرید انجام می دهند. این آمار به نسبت آمار فیزیکی یک شاهکار به شمار می رود.
    • در انگلستان و کشورهای اروپایی شرکت هایی که ماهانه 20 پست وبلاگ منتشر میکنند 7 برابر بیشتر از مواردی دیگر فروش خواهند داشت. این سایت ها علاوه بر فروش، ترافیک بیشتری را نیز کسب می کنند.
دلایل بارزی از تولید محتوای تخصصی و هدفمند را مشاهده کردید که چگونه باعث تغییر و تحولات بزرگ در بازار تجارت می شود. بسیاری تصور می کنند، تولید محتوا امری بسیار آسان و دور از دسترس نیست. اما باید به این افراد گفت: محتوا برابر است با رشد تجارت بنابراین باید با استراتژی محتوا عجین شود. همه توانایی نوشتن را دارند، ولی هر کسی نمی تواند محتوا تولید کند. این کار بر اساس اصول و قواعدی خاص صورت خواهد گرفت.
استراتژی تولید محتوا
هیچ انسانی بدون برنامه ریزی به مقصد مورد نظر نخواهد رسید. ساختن یک خانه و یا مجسمه مستلزم داشتن یک نقشه و برنامه خاص است. تولید محتوا هم از این قضیه مستثنی نیست. تولید محتوا بدون داشتن پایه، اساس، برنامه و نقشه به نتیجه نخواهد رسید. در صورت داشتن استراتژی محتوا متقاضی راه خود را آسان تر راحت تر پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت گمراه خواهد شد.
یک استراتژی محتوا شامل تمامی موارد از جمله نام تجاری، لحن نوشتاری، شناخت مخاطب، شناسایی و معرفی محصول و سایر موارد دیگر می باشد. برای ایجاد یک نقشه راه و استراتژی محتوا در زمینه تجارت خود می توانید با گروه متخصص سایت ... مشورت نمایید. مشاوره تولید محتوا در سایت ... رایگان می باشد. نحوه استراتژی محتوای خود را با برنامه ریزی قدم به قدم به تیم تولید محتوا سایت ... بسپارید.
اهداف محتوای خود را تنظیم کنید
    • مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوای شما باید در جهت اهداف بازاریابی شما باشد.
    • اهداف شما می تواند از جذب بازدید کننده بیشتر به سایت شما تا جذب مشتریان بیشتر باشد.
    • هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید باید با هدف اصلی سایت مطابقت داشته و در نتیجه دلخواه را ایجاد نماید. در مجموع  از اهداف خود شروع کنید، سپس محتوای خود را ایجاد کنید.
    • در هدف های تولید محتوا نوع نیاز روانشناختی مخاطب را در نظر داشته باشید.
    • اهداف باید به نحوی باشد که منجر به مخاطب و خرید بیشتر شود.
پرسونای مخاطب اولویت اول در تولید محتوا
ساختن یک استراتژی محتوا سخت تر از آن است که در تصور خود بگنجانید. ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می کنید، چه چیزی می خواهید، هدفتان از تولید محتوا چیست و در نهایت چگونه فروشتان را بیشتر کنید. تمامی این کارها مستلزم استراتژی محتوا با توجه به پرسونای مخاطب است.
نکته اصلی در ایجاد محتوا موفقیت آمیز این است که هر خواننده ای احساس کند که مستقیم با آنها صحبت می کنید.
تنها راه برای انجام تولید محتوا، صمیمی بودن با بازدید کنندگان، رهبران و مشتریان است. شما باید آنها را مانند دوست قدیمی خود بشناسید. شما باید از موانع آنها، نقاط درد، چالش ها و ترس های آنها آگاه باشید. به همین ترتیب، شما باید بهترین نتیجه ممکن آنها، راه حل رویایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید. همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسانهایی هستید که می خواهند ارتباط احساسی و منطقی داشته باشند.
در حالت ایده آل شما می توانید و قادر خواهید بود به طور مستقیم با هر شخصی که از وب سایت شما بازدید می کند صحبت کنید، اما شما نمی توانید یک راه حل بسیار مفید برای یک شخصیت ایجاد نمایید. نوع نگاه و شخصیت افراد با یکدیگر متفاوت خواهد بود، باید به نوع نگاه های مختلف احترام بگذارید.
مراحل خرید الویت دو تولید محتوا
آیا تا به حال سردرد داشته اید؟ صد در صد اولین کاری که انجام داده اید، تلاش برای کشف علت آن بوده است. شاید شما کمبود آب بدن داشته باشید و یا کافئین را کاهش داده اید، یا شاید بیمار بوده اید. بعد از تشخیص مشکل، شما به سمت راه حل ها حرکت کرده و مقداری آب می نوشید یا از چای، اسپرسو، یا یک دارو استفاده می کنید.
مطلب بالا نمایشی از نوع نیاز مخاطبان بود. هر یک از چشم اندازهای شما مسیری برای رسیدن به راه حل را دنبال می کند. مسیر راه حل شما می تواند شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری باشد. در استراتژی و تولید محتوا نیز باید رفع نیاز مخاطب را این گونه لمس کرده و در صدد رفع آن باشید.
قالب مناسب در تولید محتوا
انتخاب قالب محتوا با توجه به سلیقه مخاطب یکی از کارهایی است که شما باید در تولید محتوا به آن بپردازید. قالب باید از نظر مخاطب زیبا و چشم اندازی بی نظیر داشته باشد. قالبی که در تولید محتوا انتخاب می کنید ممکن است یک پست وبلاگ، ویدئو، تصاویر به صورت خودکار، گرافیک، کتاب الکترونیکی یا پادکست باشد.
هنگام انتخاب قالب محتوای خود از این سؤالات به عنوان راهنما استفاده کنید:
مخاطب شما در چه مرحله ای از خرید محصول وجود دارد؟
مصرف این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
شخصیت مورد نظر شما چگونه وقت خود را بصورت آنلاین می گذراند؟
چه فرمی را می توانید بطور مداوم ایجاد کنید؟
آیا می توانید این محتوا را در سطوح بالاتر که رقابت سخت تر خواهد شد، تولید کنید؟
در تولید محتوا در هر قالب و شکلی سوالات بالا را از خود بپرسید. این سوالات نوع نیاز مخاطب را برایتان نمایان ساخته و ارتباط بین شما و متقاضی را بیشتر می کند.
رسانه های اجتماعی
در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد روابط بین افراد با یکدیگر و شرکت های مختلف است، می توان از آن برای تبلیغ استفاده نمود. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat  همه رسانه های خوبی برای ایجاد و اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. باید توجه داشت برای هر رسانه، تولید محتوای مخصوص به آن را انجام داد. بسیاری از مردم درآمد در شبکه های اجتماعی را جدی نگرفته و فقط برای سرگرمی در آن سیر می کنند. کافی است، نگاهی به اطراف خود بیندازید، متوجه خواهید شد که شبکه های مجازی طی چند ماه زندگی انسان های بسیار زیادی را دگرگون ساخته است.
بازیکنان، بازیگران، کارگردانان، نقاشان، خطاط ها، مهندس ها، دکترها، مغازه دار ها و هزاران شغل دیگر از شبکه های مجازی بخصوص اینستاگرام برای تبادل اطلاعات استفاده می نمایند. از همین امر می توان استفاده نمود و با تولید محتوای قوی فروش خود را چند برابر کرد. بسیاری از مردم برای رفع نیاز خود سمت اینستاگرام می روند.
به طور مثال شما اگر به دنبال خرید یک رنگ مو باشید، می توانید با مراجعه به پیج های مختلف و مشاهده قیمت ها و کیفیت های گوناگون رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در حالی که فضاهای فیزیکی به ما این اجازه را نمی دهد، جنس مورد نظر خود را در برندهای مختلف مشاهده کنید. تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مهمترین بخش های ایجاد پیج های تبلیغاتی است که باید آن را جدی بگیرید. مخاطبین شما با توجه به نوع محتوای شما با پیج ارتباط برقرار خواهند کرد.
بازاریابی ایمیلی
ایمیل یکی از بهترین راهها برای رسیدن به سلیقه مخاطبین مختلف است. دلیل این امر این است که هر کسی که در لیست ایمیل شماست تصمیم به شنیدن از شما گرفته است. این امر تضمین می کند که پیام های شما را دریافت می کنند. با این وجود بهتر می توانید نرخ های خود را به دسته های مختلف تقسیم بندی کرده و به مخاطبین خود ارائه دهید. هر مخاطب را با توجه علاقه آن دسته بندی کرده و ایمیل مورد نظر را طبق سلیقه ان برایشان بفرستید.
تولید محتوا در سئو
یکی از مهمترین نوع فعالیت های تولید محتوا، سئو است. بسیاری از سایت های داخلی و بین المللی با این تکنیک متقاضیان بسیار زیادی را به سمت خود میکشانند. اما تولید محتوا بر پایه و اساس سئو نیاز به تکنیک های خاصی دارد که بتواند سیستم گوگل را مجاب به انتخاب خود کند. تیم تولید محتوا تخصصی سایت ... به خوبی تکنیک های سئو را از کلاس های تولید محتوا فرا گرفته است و در اجرای تولید محتوای تخصصی جز اولین و برترین های ایران به شمار می رود. تولید محتوای تخصصی خود در زمینه های گردشگری، پزشکی، صنعت مد، خبری و سایر زمینه ها را به تیم تولید محتوای تخصصی ما بپردازید. سایت ... علاوه بر کیفیت قیمت مقرون به صرفه ای را برایتان در بر خواهد داشت. تولید محتوای ارزان هزینه های شما را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. تولید محتوا پادشاه است و بدون آن نه سایتتان ارزش خواهد داشت و نه فروشتان، در تهیه آن بسیار دقت کنید.
مراحل آموزش تولید محتوا در سایت ...
    1. برنامه ریزی و استراتژی محتوا
    2. فرآیند ایجاد محتوا
    3. ابزارهای ایجاد محتوا
    4. ایجاد یک برنامه محتوا
    5. تجزیه و تحلیل محتوا
با شرکت در کلاس های آموزشی سایت ... با اندکی هزینه صاحب شغل شوید. ما در کلاس های مختلف که زیر نظر اساتید تولید محتوا کشور برگزار می شود، افراد باهوش و صاحب سبک را انتخاب کرده و برای ادامه کار با آنها همکاری می نماییم. با این کار همراه با آموزش شغل خود را خواهید داشت.