الگوریتم آپدیت محتوا

الگوریتم آپدیت محتوا

گوگل هم درست مثل کاربرانش عاشق محتوای تازه و به روز می باشد موضوعی که در امر سئو معمولاً آخرین چیزی است که به آن توجه می شود اگر اهل خواندن اخبار در اینترنت باشید یا هنگام سرچ در موتورهای جستجو به تاریخ اخبار و محتوا وبسایت ها توجه می کنید شما یکی از مخاطبین محتوای الگوریتم فرش به همون تازگی محتوا هستید.

 موتور جستجوی گوگل باز هم با هدف جلب رضایت کاربران و نمایش محتوای تازه به آنها الگوریتم تازگی محتوا را معرفی کرد آیا هر نوع محتوا جدید و هرگونه به روز رسانی خوشایند گوگل را به همراه خواهد داشت البته که نه چیزی که باعث می شود گوگل به روز رسانی ها و محتوای شما را تازه به حساب بیارد سیگنال هایی است که از طرف کاربران این موتور جستجو دریافت می کند.


Search queries چگونه به عملکرد الگوریتم تازگی محتوا کمک می کنند؟


 گوگل این سیگنال ها رو از search queries می گیرد. اما چطور؟ تا به حال پیش آمده که رخدادهای روزانه و ترند ها مثل نتایج لحظه ای جام جهانی یا وضعیت بازی های لیگ برتر کشور را در گوگل جستجو کنید یا اینکه دوست داشته باشید بدانید بهترین مدل دوربین عکاسی در سال ۲۰۱۹ چیست و سوالتون را از گوگل بپرسید.


 این نوع جستجو ها از سمت گوگل با عنوان کیو دی اف (QDF) شناخته می شود. QDF یعنی هر چقدر میزان جستجوی عبارات در رابطه با یک موضوع بیشتر باشد اهمیت تازگی محتوا تولید شده هم برای آن بیشتر می‌شود حالا برای اینکه از نگاه الگوریتم به تازگی محتوا سایت ما امتیاز مثبتی در نظر بگیرد باید چه کار بکنیم. محتوا هر بسته اطلاعاتي با هر فرمت و قالبي است كه در اينترنت منتشر و در دسترس همگان قرار می گیرد. تولید محتوایی که مرتبط با اهداف مشتری بوده و از نظر مخاطب ارزش مطالعه را داشته باشد، مهم‌ترین هدف شرکت ورنا وب است.

تاثیر محتوا در سئو


معیارهای ارزشگذاری وبسایت ها توسط الگوریتم تازگی محتوا چیست؟

 یکی از ملاک های گوگل این می باشد که مدت زمان حضور کاربر در وب سایت به مرور افزایش پیدا کند برای اینکه گوگل متوجه بشود سایت ما همچنان محتوا تازه دارد کاربران باید به مرور و با هربار رجوع به صفحات وب سایت شما زمان بیشتری را در آن قسمت سپری کنند و برای رسیدن به این هدف محتوای شما بهبود داده شود و محتوای جدید به آن اضافه شود و با افزایش نظرات کاربران در این صفحات کاربران ترغیب به گذراندن زمان بیشتری در آنها بشوند.

  •  روش دوم

بک لینک  گرفتن از وب سایت های با محتوای تازه به نفع تازگی محتوای سایت شما هم هست به طور کلی دریافت لینک برای صفحات قدیمی تر به بهبود رتبه تازه گی محتوای آنها کمک می کند حالا دریافت این لینک ها ازمنابعی که به روز تری دارند یک امتیاز مثبت دیگه هم برای محتوای وب سایت شما به دنبال خواهد داشت.

 

  • روش سوم

لینک سازی مداوم سیگنالی به منظور سلامت محتوای شما است. محتوای شما در بازه ی تعداد زیادی لینک بگیرد اما این دریافت لینک مداومت نباشد گوگل لینک های شما را اسپم میشناسد. برای دریافت لینک های تازه می توانید محتوای قدیمی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

الگوریتم تازگی محتوا

 

  • روش چهارم

به روز رسانی محتوای قدیمی باید قابل توجه باشد از دیدگاه گوگل میزان تغییرات در یک محتوا هم برای امتیاز دادن به تازگی آن محتوا اهمیت دارد برای مثال یک تغییر دو خطی در محتوا ها ممکن است توسط گوگل نادیده گرفته شود اما تغییر اساسی محتوا برای گوگل جالب توجه می شود.

 

  • روش پنجم

به روز رسانی ها را برای بخش های مهم سایت در نظر بگیرید تغییرات در بدنه اصلی محتوای شما بیشتر به چشم گوگل می آید تغییردر بخش‌هایی مثل جاوا اسکریپت، کامنت ها، تبلیغات و تگ ها از دید الگوریتم تازگی محتوا امتیاز قابل توجه نخواهد داشت در تولید محتوای تازه تداوم داشته باشید برای اینکه امتیاز تازگی محتوا را از گوگل بگیرید فقط به روز رسانی محتوای قدیمی کافی نیست گوگل حتی به تعداد صفحات جدید که در گذر زمان به وبسایت شما اضافه می شود هم توجه می کند.

آپدیت محتوا در سئو

 

  • روش ششم

وب سایتی که علاوه بربه روزرسانی محتوای های قدیمی مطالب جدید را هم به کاربرانش ارائه دهد برای این الگوریتم عزیزتر خواهد بود.

 

  • روش هفتم

اینکه یادتون باشه محتوای قدیمی می تواند ارزشمند تر از محتوای جدید باشد یک محتوای قدیمی که به درستی و با توجه به تمام نکاتی که در بالا گفته شده به روز رسانی شود از نظر گوگل ارزشمندتر از محتوای تازه منتشر شده ی با همان موضوع می باشد اگر با توجه به معیارهای گفته شده الگوریتم تازگی اهمیت بیشتری براتون پیدا کرد و قصد دارید از این الگوریتم  برای بهبود وضعیت سئو سایت استفاده کنید این چند نکته را هم به خاطر بسپارید اولویت به روزرسانی محتوا با صفحاتی است که در نتایج گوگل جایگاه بهتری دارند.

به روز رسانی محتوا

اگر هدف وب سایت شما اخبار و اطلاع رسانی می باشد سعی کنید اولین سایتی باشید که اخبار پر مخاطب را منتشر می‌کنید محتوای ارزشمندتان را در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید دریافت بازخور چشم گیر از شبکه های اجتماعی وضعیت سئوی صفحات شما را دگرگون می کند و در آخر اینکه تجربه نشان داده حذف کردن تاریخ انتشار محتوا نه ‌تنها در روند الگوریتم تازگی محتوا نیست بلکه ریسک بالایی برای وب سایت شما به دنبال خواهد داشت حالا وقت آن است که باغبانی و نگهداری از سایتتون را شروع کنید. برای تولید محتوا در قزوین می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار توسط شرکت ورنا وب انجام می شود.