انطباق کلمات کلیدی در گوگل ادز

انطباق کلمات کلیدی در گوگل ادز

تبلیغات در گوگل ادز سریع ترین روش برای رسیدن به اهداف شما هست و انتخاب کلمه کلیدی بی شک مهمترین پارامتر در تبلیغات است. روزانه میلیون ها کاربر کلمات کلیدی مختلفی را برای رسیدن به نیاز خود در گوگل جستجو می کنند. دستیابی به یک لیست کامل از تمام کلمات کلیدی که کاربر در حوزه کسب و کار ما جستجو میکند یک کار دشوار و غیر قابل انجام است.

 

گوگل بارها اعلام کرده است که روزانه کلمات و عباراتی در گوگل جستجو می شود که در گذشته این کلمات حتی یکبار جستجو نشده است در تبلیغات گوگل برای مرتفع کردن این مشکل از کلمات کلیدی به ونوع های مختلف استفاده شده است تا شما هم کلمات کلیدی هدف و همچنین کلمات کلیدی جدیدی که رو

 

انواع انطباق کلمه کلیدی در گوگل اذز

  • broad match
  • broad match modified
  • phrase match
  • exact match
  • negative keyword

 

broad match

انطباق broad match اجازه دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبان را می دهد به صورت پیش فرض همه عباراتی که در گوگل ادوردز وارد می کنید از این نوع انطباق است هیچ علامتی که مشخص کننده انطباق broad match باشد در اطراف کلمات کلیدی وجود ندارد.

در انطباق broad match کلمات مترادف، عبارات هم معنی و حتی کلماتی که از لحاظ املائی موردی داشته باشند در جستجوی کاربران باشد تبلیغ شما برای آنها قابل مشاهده خواهد بود در این انطباق طیف گسترده ای از مخاطبان اجازه دسترسی به این تبلیغ را دارند و افراد زیادی که کلماتی در حوزه فعالیت کار شما سرچ کرده باشند نمایش داده می شود.

مشکل اصلی این انطباق این است که چون برای طیف گسترده ای از کاربران تبلیغ نمایش داده می شود امکان این وجود دارند که بسیاری از کاربران دقیقا مشتریان هدف ما نباشند که این امر باعث سوخت هزینه شما می شود برای حل این موضوع بهتر است از کلمات کلیدی منفی یا negative keyword استفاده بشود که در همین مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 

broad match modified

انطباق broad match modified دقیقا مساوی است با  انطباق broad match اما با یک تفاوت که باعث می شود تبلیغ برای کاربران کمتری نمایش داده شود.

تفاوت انطباق broad match modified با انطباق broad match

در انطباق broad match modified اجازه دسترسی به کلمات مترادف و هم معنی داده نمی شود و تبلیغ برای آنها نمایش داده نمی شود. یک به علاوه (+) علامتی است که نشان دهنده این انطباق است.

برای درک بهتر یک مثال میزنیم.

اگر کلمات کلیدی رو به این صورت بکار ببریم

+کیف + چرمی

تبلیلغ ما فقط برای کلماتی که هم کلمه کیف هم کلمه چرمی وجود داشته باشد نمایش داده می شود.

 

phrase match

عباراتی که در این انطباق وارد شده است باید کاربران عین همان کلمات را در عبارات جستجوی خود داشته باشند تا تبلیغ برای آن ها نمایش داده شود اما در ابتدا و انتهای کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران یکسری کلمات می تواند قرار بگیرد در این انطباق کلمات جمع و غلط های املائی نادیده گرفته می شود.

استفاده از علامت دابل کوتیشن (") در اطراف کلمات کلیدی مورد جستجو برای این انطباق است.

 

exact match

اگر ما امکان این را داشتیم که تمام کلماتی که کاربران با وارد کردن آن وارد سایت می شوند را داشتیم این انطباق هدفمندترین نوع انطباق بود. ولی همان طور که در ابتدای کار گفتیم این گزینه حتی برای خود گوگل هم وجود ندارد.

 

انطباق exact match محدود ترین گزینه در گوگل ادوردز می باشد اگر کاربران دقیقا عین کلمات ما رو بدون هیچ کلمه اضافی جستجو نکنند تبلیغ برای آنها نمایش داده نمی شود البته غلط های املائی کوچک نادیده گرفته می شود.

اما ناگفته نماند این انطباق هدفمند ترین و بهترین نوع انطباق است به شرط آن که ما لیست کاملی از کلمات کلیدی که کاربران با آنها وارد سایت ما می شوند را داشتیم که متاسفانه در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم که این امکان حتی برای خوده گوگل هم امکان پذیر نیست. علامت این نوع انطباق، استفاده از Bracket در اطراف کلمات کلیدی جستجو شده است.

 

کلمات کلیدی منفی (negative keyword)

در سه انطباق  broad match broad  و match modified و phrase match کلمات زیادی به ابتدا انتها و یا در بین عبارات کلیدی مناسب در حوزه کسب و کار شما اضافه می شد و این عدم محدودیت برای نمایش تبلیغ باعث می شد ترافیک خوبی به سمت سایت شما بیاید اما در مقابل یکسری ضرر ها هم برای ما داشت.

بسیاری از این کلمات و عبارات ایجاد شده با کلمات کلیدی ما قطعا هم راستا با  اهداف ما نخواهد بود و بار هزینه ای برای ما خواهد داشت.

با استفاده از negative keyword تا حد امکان عبارات را در مسیر هدف خودتان محدود کنید. کلمات رایگان و pdf بسیاریی از شهرهای غیر هدف شما و بسیاری از کلمات کلیدی دیگر می تواند جزو کلمات کلیدی منفی بسیاری از کسب و کار ها باشد. علامت این نوع انطباق، استفاده از منها در کنار کلمات کلیدی می باشد.