ابزار مهم سئو

ابزارهای مهم سئو

دوستان و همراهان عزیز، ابزارهای سئو پروسه تحلیل و آنالیز سایت ها را برای ما آسان می کند. یک سئو کار علاوه بر علم و دانش کافی در زمینه سئو نیازمند یکسری ابزارهای مهم در زمینه سئو است که بتواند از داده های استخراج شده این ابزارها برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کند ما در این مقاله به صورت کامل این ابزارها رو به شما معرفی میکنیم.

Keyword Planner -1


این ابزار به صورت رایگان قابل استفاده می باشد که شما می توانید با این بزار به تحقیق و تجزیه و تحلیل درباره بهترین کلمات کلیدی برای کمپین تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار دهید در واقع ابزار keyword planner یک ابزار عالی برای کاربران و دارندگان حساب Google Adwords بوده که به وسیله این ابزار می توانید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کمپین تبلیغاتی و پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی  با کاربرد بالا و قابل رقابت به شما ارائه می دهد.


2- alexa


در واقع ابزار الکسا به صورت یک مرجع کامل برای رتبه بندی تمامی سایت های موجود در جهان می باشد. این ابزار مهم به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را در جهان یا کشور مورد برسی قرار داده و بفهمید. با این ابزار می توانید وضعیت کلمات ورودی و ساب دامین های پر بازدید و همچنین بیشترین ورودی های سایت خود را از سایت مبدا متوجه شود، یا اینکه به سایت ما چه تعداد لینک داده اند را در اختیار ما قرار می دهد. همچنین این ابزار دارای یک نواری است که با وارد شدن به هر سایتی می توانید رتبه کشوری، جهانی و دیگر اطلاعات مربوط به آن سایت را مشاهده کنید و نسبت به نیاز خود شما می توانید آن را سفارشی سازی کنید.


3- GT Metrix


ابزار GTmetrix یکی از سرویس های شرکت گوگل می باشد که این ابزار برای بررسی و تحلیل سرعت وبسایت ها در مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین بررسی های دقیقی در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد، به طوری که شما می توانید سرعت بازگذاری سایت خود را به کمک این ابزار به صورت کامل برسی کنید. نکته: اگر یک سایتی داشته باشید که از نظر سئو عالی باشد اما سرعت بارگذاری آن پایین باشد کاربر که وارد سایت شما می شود به سرعت سایت را بسته و خارج می شود که همین امر باعث پایین آمدن امتیاز سایت شده. با استفاده ازابزار Gt Metrix  می توانید گزارش کاملی از سایت خود مثل بهینه بودن کدهای، فشرده بودن عکس ها، وضعیت سی اس اس، وضعیت کدهای جاوا اسکریپت را داشته باشید و همچنین برای بهبود سایت توصیه هایی به ما می دهد.


4- Answer the Public


با استفاده این ابزار کاربردی شما می توانید تنها در کسری از ثانیه بیش از 460 کلیدواژه مناسب را پیدا کنید. بیشتر ابزارهای سئو از یک منبع مشابه استفاده می‌کنند مثل گوگل کیورد پلنر


گوگل کیورد پلنر: در استفاده از این ابزار با سوالاتی فوق العاده و جذابی روبرو خواهید شد، که بسیاری از کاربران در رسانه های اجتماعی، انجمن ها و حتی وبلاگ‌ها از آن ها استفاده کرده یا در حال جستجوی آن ها هسنتد.می توان گفت این ابزار فوق العاده با باهوشی کامل این سوالات را به کلمات کلیدی عالی تبدیل می‌کند.
بهترین ویژگی این ابزار: مقایسه کردن کلمات کلیدی


 اگر بخواهید کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنید این مقایسه کردن ها باعث می شود تا شما حیرت زده شوید، چون هنگامی که بدانید بسیاری از کاربران کلمه کلیدی x را بیشتر از y  در اینترنت جستجو می کنند به این صورت که بین این کلمات شباهت زیادی می باشد. میتوان در این باره به این مثال اشاره کرد: مثال گوشی آیفون در برابر گوشی اندروید و پاسخ این ابزار به کاربران بخشی از نتایج اختصاص داده شده به مقایسه کلمات کلیدی است.


Woorank’s SEO & Website Analysis Tool با این ابزار در عرض چند ثانیه فهرست بهبود سئو را تهیه کنید. این یک افزونه فوق العاده کارآمد در کروم است. ابتدا یک امتیاز کلی سئو را دریافت می‌کنید ، سپس این ابزار دقیقا به شما نشان می‌دهد که برای بهبود وضعیت می‌بایست چه کار بکنید.


5- Woorank’s SEO & Website Analysis Tool


با استفاده از این ابزار کاربردی و رایگان می توانید اطلاعاتی کاملی درباره بهبود سئو تهیه کنید و همچنین این یک افزونه فوق العاده در کروم است. درمرحله اول یک امتیاز کلی سئو را در اختیار شما قرار می دهد، و در محله بعدی این ابزار به شما نشان می‌دهد که برای بهبود وضعیت سایت خود باید چه کارهایی انجام دهید.


بهترین ویژگی این ابزار: چک لیست بازاریابی


بسیاری از ابزار های سئو به کاربر در مورد مشکل سئو سایت اطلاعاتی می دهند ولی هیچ گونه اطلاعاتی در مورد راه حل مشکلات حرفی نمی زنند. مهترین موضوع ای که در مورد ابزار Woorank باید بدانید، که این ابزار یک چک لیست اجرایی در اختیار شما قرار می دهد تا شما برای رفع مشکلات خود از آن چک لیست استفاده کنید.


6- Detailed


این ابزار به شما کمک می کند تا لیست کاملی از بهترین سایت ها در زمینه کاری خود از رقبا داشته باشید، با این ابزار شما به راحتی می توانید رقبای خود را شناسایی کرده و کارهایی که آن ها برای سئو سایت خود انجام می دهند را ببینید و انجام دهید. با این کار به راحتی می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.


7- CanIRank


همانطور که می دانید یکی از کاربرد های این ابزار CanIRank برای رتبه گیری کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این ابزار به شما کمک می کند تا متوجه بشین که کلمه کلیدی شما جستجو می شود و یا رتبه ای گرفته یا رتبه کنونی آن چیست؟. جالب است بدانید که این ابزار کاربردی بر عکس بسیاری از ابزارها CanIRank صرفا به شما اطلاعاتی مثل : (این کلمه کلیدی رقابتی است یا نه). بلکه به شما می‌گوید، آیا می‌توانید در این کلمه کلیدی رتبه ای پیدا کنید یا خیر؟ بهتر است بدانید که این ابزار کاربردی از تکنولوژی های مدرن هوش مصنوعی استفاده کرده و پیشنهاداتی در مورد چگونگی هدف گذاری برای کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد. حال شما می توانید با اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد سئو سایت خود را با بهترین نحو رو به بهبودی هدایت نمایید.


8- Seed Keywords


با استفاده از این ابزار همه سئو کارها می توانند مشاهده کنند که افراد چه کلماتی را جستجو می کنند، تا ایده های جدید را برای کلید واژه ها بدست آورید. بسیاری از ابزار های که برای جستجوی کلیدواژه ها استفاده می شود به این صورت زیر کار می کند:


به طور مثال شما یک کلیدواژه را وارد ابزار مربوطه می‌کنید بعد از چند ثانیه این ابزار به شما لیستی از اطلاعات در خصوص آن کلیدواژه در اختیار شما قرار می دهد، یکی از معایب این روش این می باشد که همه افراد، انواع  مختلفی از کلمات کلیدی را در این ابزارها جستجو می‌کنند. فارغ از اینکه بسیاری از کلمات کلیدی روش ها و فراورده های مختلفی دارند! افراد می توانند بجای یافتن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف، از مشتریان خود بپرسند که شما را چگونه پیدا کرده اند؟
حال بعد از پرس و جو از مشتریان خود که چگونه و با سرچ چه کلماتی شما را پیدا کرده اند. بر روی آن نقطه سرمایه گذاری کنید و با ابزار مربوطه به بررسی و انالیز آن بپردازید.

شرکت ورنا وب با تیمی متخصص و با تجربه بالا در زمینه های طراحی، سئو، و گوگل ادوردز و با پشتیبانی 24 ساعت آماده همکاری با مشتریان محترم می باشید. اگر در زمینه های طراحی سایت در قزوین، سئو در قزوین، و گوگل ادوردز سوالی دارید با کارشناسان متخصص ورنا وب در تماس باشید.


 بهترین ویژگی این ابزار: ارسال پرس‌وجو


هنگامی که به نتیجه رسیدید، می‌توانید از ابزار Seed Keywords برای جستجوی کلمات کلیدی که مشتریان به شما داده اند استفاده نمایید، با این روش می توانید نتایج جستجو کلمات کلیدی را با سرعت بیشتر بررسی کنید. تا رقابتی بودن کلمات کلیدی متوجه شوید.

 

تکمیل می شود