بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت یکی از مهمترین بخش های بازار درآمد به شمار می رود. هرچه این عمل به بهترین نحو انجام شود، درآمد حوزه فعالیت بیشتر خواهد بود. در این بین برخی از افراد سعی دارند با تکنیک های بهینه سازی سایت حوزه فعالیت خود را گسترش دهند و از طرف دیگر برخی از افراد دست به کارهای اشتباه و خطا در این زمینه می زنند.

اشتباهات مرگبار در بهینه سازی سایت


در بهینه سازی سایت تکنیک هایی وجود دارد که حوزه فعالیت و سایت مورد نظر را دچار مشکل می نماید که فعالان نباید دست به آن بزنند. به جرات می توان گفت مخرب ترین بخش سئوی کلاه سیاه تکنیک های هستند که  بدنه محتوای سایت شما صدمه و ضربه وارد می کند. محتوای سایت شما همانطور که می تواند بیشترین تاثیر را بر روی تجربه کاربری و سئوی سایت شما داشته باشد در عین حال با انجام اشتباهاتی  که در ادامه عنوان می‌کنیم می ‌تواند بیشترین آسیب را نیز به سئوی شما وارد بکند.


بهینه سازی سایت اشتباه چیست؟


حال سوال اینجاست که بهینه سازی اشتباه چیست؟ و چگونه این امر در سئو سایت رخ می دهد؟ برای دانستن این مطالب در ادامه مطلب با ما همراه باشید. به خاطر داشته باشید هر چیزی یا کاری به اندازه مناسب می باشد و زیادی روی در آن کار به خود و اطرافیان آسیب رسانده و موجب رنجش آنها خواهد شد درست به مانند سئو که ممکن است ما روشی را پیدا کنیم که برای سایت ما مفید باشد ولی ما این کار را به مقدار خیلی زیادی استفاده میکنیم که این کار باعث می شود رتبه و جایگاه ما نزول پیدا کنند. طراحی سایت و سئو در قزوین با کیفیت بالا و قیمت مناسب را می توانید در شرکت ورنا وب تجربه کنید.


 بهینه سازی بیش از حد به معنی  استفاده افراطی از تکنیک هایی است که در حالت استاندارد و منطقی می ‌تواند به نفع سئوی سایت شما باشد این تکنیک‌ها عمدتاً مربوط به محتوای وب سایت شما است و استفاده از هر کدام از این روشها به منزله غرق کردن وبسایت شما خواهد بود.


تکنیک هایی اشتباه بهینه سازی سایت وب


بسیاری از موارد وجود دارد که در بهینه سازی سایت شما مورد قبول موتورهای جستجو قرذار نمی گیرد. این موارد می تواند تاثیرات بسیار منفی در سئوی سایت داشته باشد.


تکرار بیش از حد کلمه کلیدی


 یکی از رایج ترین اشتباهات در بهینه سازی سایت استفاده بیش از اندازه در کلمات کلیدی است. و همچنین یکی از رایج ترین سوالاتی که از متخصصین سئو پرسیده می شود میزان تکرار کلمات کلیدی در محتوا می باشد در حالت عادی استفاده از کلمات و عبارات کلیدی کسب و کار در محتوای تولید شده اجتناب ناپذیر و البته لازم برای بهبود سئو سایت شما است.


 اما بعد از اینکه وب مستران متوجه شدند که گوگل برای درک محتوای وب سایت میزان تکرار این کلمات را مد نظر می‌گیرد تمام تمرکزشان را روی به کاربردن مکرر از این عبارت قرار دادن به زودی با از بین رفتن رضایت کاربران گوگل الگوریتم‌های پاندا رو برای مبارزه با این روش معرفی کرد.


الگوریتم پاندا


از دیگر عوامل بهینه سازی سایت می توان به الگوریتم پاندا اشاره کرد. شاید شما هم از کاربران قدیمی گوگل باشید و پیش از تولد باغ وحش گوگل جستجو با این موتور جستجوگر را تجربه کرده باشید


 قبل از این تحول یکی از رایج ترین دلایل نارضایتی کاربران از نتایج جستجوها محتوای کوتاه بی کیفیت و در نتیجه بی ثمر  برای آنها بود صفحاتی که اصل اولیه محتوای سئوی شده امروزی را رعایت نکرده بودند.


الگوریتم های مختلف از جمله پاندا در بهینه سازی سایت


الگوریتم های مختلفی از جمله پاندا در بهینه سازی سایت مورد استفاده سئو کارها قرار می گیرد. سال ۲۰۱۱ تیتر اصلی روزنامه بیزینس اینسایدر چالش جدیدی را برای گوگل به وجود آورد رضایت کاربران از این موتور جستجو در حال کاهش بود و علت آن نیز افزایش محتوای بی کیفیت  وب سایت ها و کاهش کیفیت نتایج موتور جستجو بود این همان زمان بود که ایده باغ وحش گوگل با تولید الگوریتم پاندا در ذهن متخصصان گوگل شکل گرفت.


پاندا در بهینه سازی سایت چه تاثیری دارد؟


پاندا نام یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل می باشد که برای از بین بردن محتوای کوتاه و بی کیفیت به وجود آمده است موسسه وبسایت سرچ انجین لند از این الگوریتم با نام فارمر(کشاورز) یاد کرده چرا که پاندای گوگل درست  مثل یک کشاورز داس به دست در حال از بین بردن محتوای زیاد و کم ارزش مزرعه های محتوا بود تا بتواند محتوای جدید و با کیفیت را جایگزین آنها کند.


 مزرعه محتوا روشی بود که دران وبمستران با انتشار مقالات بی ارزش و کم زشت در تعداد بالا اقدام به لینک سازهای مخرب می کردند برای درک بهتر این الگوریتم باید ببینیم که معیارهایی گوگل برای آن چه چیزهایی هستند. الگوریتم پاندا در برخی از مواقع باعث نمره منفی در بهینه سازی سایت می شود. به نکات گفته شده در قسمت پایین توجه کنید.


طراحی زیبا


 طراحی سایت باید دارای ارائه زیبا و جذاب برای کاربران باشد به طوری که کاربران با مشاهده سایت ترغیب به مطالعه محتوا و زمان حضور خود را را در سایت افزایش دهد. طراحی سایت نیز می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد. اگر به دنبال طراحی سایت در قزوین هستید و قصد دارید کسب و کار خود را آنلاین کنید با ما در تماس باشید.


محتوای تکراری


 منظور از محتوای تکراری تنها متن کپی شده نیست بلکه بازنویسی های نادرست و تکرار بیش از حد یک موضوع در مقالات هم به نحوی از نظر گوگل مضمون شناخته می شود.


ارزش افزوده


 منظور از ارزش افزوده محتوایی است که اطلاعات جدیدی را به دانش کاربر اضافه بکند و تنها تکرار محتوای سایر سایت ها نباشد


افزایش کیفیت متن


 متن با کیفیت باید اطلاعات مناسب و ارزشمندی در مورد موضوع مورد بحث  رو در اختیار کاربران قرار بدهد کیفیت متن شامل مناسب بودن حجم محتوا و استفاده از محتوای مدیا هم‌ میشود.


نکات نگارشی


 رعایت نکات نگارشی و املای باعث می شود تا الگوریتم گوگل متن شما را بهتر بخواند و سریع تر آن را در زمره متن های با کیفیت قرار بدهد


کاهش تبلیغات


 وب سایت هایی که دارای تبلیغات زیاد و لینک های بسیار زیاد در محتوای خود هستند و یا اصلا محتوایی ندارند به سرعت توسط پاندا جریمه میشود. اولین قدم در بهبود و بهینه سازی سایت سایت شما می تواند حذف تبلیغات اضافی باشد.


تعداد کلمات


 کمیت محتوای  تولید شده هم در الگوریتم پاندا مورد بررسی قرار می گیرد و یک محتوای کوتاه به عنوان متن بی کیفیت شناخته می شود البته این به معنای شاهنامه نوشتن (متن خیلی طولانی) نیست.


جریمه های گوگل با معیار الگوریتم پاندا در بهینه سازی سایت


 وب سایت هایی که جریمه می شوند به دو دسته تقسیم می شوند سایتهایی که در کنار محتوای با کیفیت  از محتوای کپی و یا بی کیفیت هم استفاده می‌کنند اگر در این دسته قرار دارید اقدام به حذف و یا بهبود صفحات بی‌کیفیت سایت خود بکنید  و با تغییر استراتژی  تنها به تولید محتوای با کیفیت بپردازید در این صورت احتمال بازگشت رتبه سایت  شما بسیار زیاد است. تولید محتوای یونیک را در بهینه سازی سایت جدی بگیرید.


دومین حالت از پاندا در بهینه سازی سایت


دومین حالت سایت هایی هستند که تنها از محتوای کپی شده و محتوای بی کیفیت استفاده می کند و هیچ اطلاعاتی ارزشمندی را در خودشان ندارند. اگر در این است که قرار دارید بهتر است به صورت کلی وب سایت خود را فراموش کنید و با ایجاد دامنه جدید و تغییر استراتژی به تولید محتوای با کیفیت برای وب سایت جدید تان بپردازید. در صورتی که وب سایت جدیدی راه اندازی کردید و به فکر تدوین استراتژی تولید محتوای صحیح و مفید هستین این چند نکته را در نظر بگیرید


قبل از تولید محتوا به نیاز مخاطب فکر کنید، کیفیت محتوای خود را فدای کمیت آن نکنید، توجه داشته باشیم که ملاک موفقیت شما تنها را در رتبه بندی گوگل نیست. بهینه سازی سایت باید طیق تفکر افراد باشد. و در آخر این که استانداردهای گوگل و برای درک بهتر مخاطبان بشناسید.


باورهای نادرست در مورد الگوریتم پاندا در بهینه سازی سایت


در ادامه باورهای نادرست در مورد الگوریتم پاندا در بهینه سازی سایت را عنوان خواهیم کرد. از الگوریتم گوگل گاها برداشت های اشتباهی می شود که در نتیجه به جای  اثر گذاری مثبت سایت شما را از چاله به چاه می اندازد برای مثال گفته می شود که پاندا فقط به کپی بودن محتوا توجه می کند در صورتی که اینطور نیست  با این که مهمترین بخش این الگوریتم تشریق به تولید محتوای  منحصر به فرد بوده اما عملکردی این الگوریتم فراتر از توجه به  به همین یک عامل میباشد گوگل به طور کلی به دنبال محتوایی می‌گردد که برای کاربر خلق ارزش کنند و یا اینکه پاندا به مسائل فنی وبسایت هم توجه می کنند با اینکه مسایل فنی از اهمیت فراوانی در سئو برخوردار است اما الگوریتم پاندا کاری به مسائل فنی ندارد.


  و در آخر باید بگویم که یکی از بهترین راه جلوگیری از جریمه های پاندای گوگل ایجاد یک برند معتبر و توصیه آن است و صد البته این کار در گروه تولید محتوایی با کیفیت و اصیل خواهد بود.


بمباران کلمات کلیدی یا کیبورد استافینگ در بهینه سازی سایت


 یکی از تکنیکهای بهینه سازی سایت بیش از حد به حساب می آید این تکنیک اشتباه علاوه بر اینکه موجب عدم رضایت کاربران از سایت می‌شود خون پاندای گوگل را نیز به جوش می‌آورد. روند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی همچنان ادامه دارد.


تیتر موضوعات صفحات وب سایت شما در واقع مشخص کننده محوریت محتوا شما برای گوگل می باشد تگ های اچ ۱  به عنوان تیتر و تکه های اچ ۲ و اچ ۳ و ۴ نشان دهنده سلسله مراتب اهمیت موضوعاتی که در محتوا وب سایت به آنها پرداخته ایم. استفاده مکرر از کلمات کلیدی در این تگ ها  برای کاربران ناخوشایند بوده و گوگل را فریب نمی دهد و الگوریتم های گوگل را برای جریمه کردن سایت شما قلقلک می دهد.

بهینه سازی بیش از اندازه متن جایگزین تصاویر


 فراموش نکنید که تصاویر وب سایت شما جزئی از محتوا شما می باشد متن جایگزین  مسئولیت توصیف تصویر های محتوای شما برای موتورهای جستجو در را دارد اما تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در  متن جایگزین تصاویر یا استفاده از کلمات یا عبارت یکسان برای توصیف تصاویر یک صفحه یک تکنیک کلاه سیاه به حساب می آید.


به کارگیری کلمات کلیدی نا مرتبط با کسب و کار در بهینه سازی سایت


 روش دیگری که وبمستران برای کسب و کارهای جدید مورد استفاده قرار می دادند استفاده از کلید واژه های پر جستجو و نا مرتبط بوده است این روش صرفاً برای رساندن صفحات وب سایت به صدر نتایج گوگل  بدون توجه به محتوای سایت استفاده می شد.


 این کار یک تکنیک کلاه سیاه در بهینه سازی سایت محسوب می شد و موجب جریمه گوگل و باز پس گیری جایگاه سایت شما خواهد بود همچنین اگر کاربر با محتوای بی ربط در هنگام جستجو مواجه شود به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد و نه تنها سودی برای سایت شما نخواهد داشت بلکه این کار موجب بالا رفتن نرخ پرش کاربر از سایت را در بر خواهد داشت.


استفاده از متن یا لینک مخفی در بهینه سازی سایت


  بعضی از وب مستران به خیال خودشان کمی دلسوزانه تر از تکنیک کلاه سیاه را در بهینه سازی سایت استفاده می کنند مثلا رضایت کاربر را در نظر میگیرند اما روشی را به کار می برند تا روبات های گوگل را فریب دهند یکی از این روش ها مخفی کردن متن یا لینک از دید کاربران می باشد.


 برای مثال وبمستران لینک ها را در در کاراکتر های کوچک مانند نقطه یا کاملا قرار می دهند به کمک کدهای سی اس اس محتوایی را خارج از صفحه نمایش و دید کاربر میگذارند. متن ها را با رنگ پس زمینه یا سایز صفر استفاده می کنند و یا آنها را کمک تصاویر ماسک می کنند. اما هیچ از تکنیک ها نمی توانند ربات گوگل را فریب بدهد و به خوبی توسط ربات های گوگل شناسایی می شود.


لینک سازی روی کلمات کلیدی کوتاه در بهینه سازی سایت


 برای اغلب صاحبان کسب و کار کلمات کلیدی کوتاه و پر جستجو وسوسه انگیز تر می باشد برای همین خاطر سعی می کنند در لینک سازی ها تاکید بیش از حدی بر روی این کلمه یا عبارات داشته باشند به امید اینکه جایگاه مناسب به دست بیاورند.


 اما این کار مشخصه رضایت کاربر را در نظر ندارد شاید این تکنیک در کوتاه مدت وضعیت سایت و رتبه شما را بهبود ببخشد اما به زودی ریزش ناگهانی را در آمار سایتتان مشاهده خواهید کرد. لینک سازی های کوتاه در بهینه سازی سایت در برخی از مواقع می تواند مخرب باشد.


آخرین مورد و البته موردی با اهمیت در بهینه سازی سایت


آخرین مورد در بهینه سازی سایت لینک سازی بیش از حد برای صفحات درجه اول وب سایت برخی از صفحات وب سایت مثل درباره ما یا تماس با ما صفحاتی هستند که معمولاًدر منوی هدر یا فوتر سایت قرار میگیرند.


 بنابراین نیازی به لینک دهی به این صفحات از طریق محتوای مختلف نیست. به عبارتی دیگر ربات با دیدن دو لینک مشابه در یک صفحه تنها اولین لینک را ملاک قرار داده و دومین لینک را نادیده قرار می گیرد در نتیجه اولویت با لینکهای خواهد بود که در منو قرار دارند بهتر است لینک های درون متنی را به صفحاتی که در این بخش های تکرار شونده قرار ندارند اختصاص بدهیم با در نظر گرفتن امیدواریم با مطالعه این مقاله و رعایت نکات گفته شده همیشه بهترین رتبه رو کسب کنید.