گوگا ادوردز چیست

گوگل ادوردز چیست

گوگل ادوردز یکی از سرویس های مهم گوگل می باشد که در آن کاربر با پرداخت هزینه می توانند سایت خود را در صفحه اول گوگل ببیند.

 آیا می دانید منبع درآمد شرکت گوگل از کجاست؟

سرویس های بیشماری که اکثر آنها برای کاربران رایگان هستند. درهمه این سرویس ها قسمتی برای تبلیغات گنجانده شده و بیشترین درآمد گوگل از راه تبلیغات بدست می آید.

گوگلادوردز سیستمی است که  تبلیغ دهندگان از طریق آن سفارش تبلیغات خود شان را به گوگل می دهند. معروفترین سرویس تبلغاتی گوگل، تبلغ در موتور جستجوی گوگل می باشد و شما احتمالاً در موارد بسیاری هنگامی که یک عبارت را در گوگل جستجو کردید نتایج ای را در بالا یا  پایین صفحه دید که با دیگر نتایج کمی فرق دارد در کنار این نتایج وقتی زبان گوگل انگلیسی باشه add و هنگامی که فارسی باشد تبلیغ و در زبان‌های دیگر موارد مشابه نوشته شده صاحبان کسب کار این  تبلیغ ها با استفاده از گوگل ادز پیشنهاد تبلیغاتی خودش را به گوگل می دهند دراین نوع تبلیغ هرکسب و کاری کلمات و عباراتی را همراه با یک متن تبلیغاتی به گوگل میدهد و سپس اعلام میکنه که حاضر به ازای هر نمایش تبلیغ وکلیک توسط کاربران a دلار پرداخت کنند.

گوگل این پیشنهاد را با پیشنهاد های دیگر که احتمالا رقبای اون کسب و کار برای اون عبارت دادن مقایسه میکند و پیشنهادها را به ترتیب سودآوری که برای گوگل دارند مرتب می‌کند و در نتایج جستجو نمایش می دهد هنگامی که کاربر بر روی این تبلیغات کلیک کرد و به سایت تبلیغ دهنده وارد شد مبلغ اعلام شده از حساب تبلیغ دهنده کسر میشه این نوع تبلیغ بسیار به صورت هدفمند هستش زیر کاربری که عبارت مرتبط با کار شما را در گوگل جستجو کرده احتمالا مشتری بالقوه شما هستش دنبال خرید کردن هستند و یا در حال تحقیق برای خرید در هر صورت اگر شما بتوانید در این زمان تبلیغات خودتون رو به اون شخص نشون بدید شانس زیادی برای جذب خواهید داشت گوگل ادز راه  نشان دادن تبلیغ شما در این زمان به مشتری هستش از آن استفاده کنید. با تبلیغ گوگل ادوردز در قزوین هر روز جلوی چشم مشتریان خود ظاهر شوید.

گوگل ادورز چیست

 

 انواع روش های تبلیغاتی گوگل

 گوگل سایت های بسیار معروف و پر بازدیدی در زمینه های مختلف دارد از جمله جیمیل، یتویوپ، گوگل مپ و غیره  همچنین با بسیاری از سایت های بزرگ و رقیب خود برای نمایش تبلیغات همکاری داره مثل یاهو، بینگ، واپ استور و غیره.

گوگل به واسطه سیستم اد مونس با میلیون ها سایت و اپلیکیشن در سراسر دنیا برای نمایش تبلیغات همکاری می کند شما با استفاده از گوگل ادز در همه سایت های که در بالا گفته شد به صورت های مختلفی از جمله تبلیغات متنی در موتور جستجو تبلیغات بنری در جایگاه‌های مختلف تبلیغات ایمیلی و تبلیغات ویدیویی و غیره به صورت هدفمند تبلیغ کنید.

 تبلیغات گوگل برای چه کسب و کارهای مناسب می باشد

 تقریبا برای همه کسب و کارها شما به واسطه انواع روشهای تبلیغاتی گوگل می توانید کالا یا خدمات تان را تبلیغ کنید سیستم های هوشمند تبلیغات بنری و ویدیویی گوگل می تونه برند شما را بسیار معروف تر و محبوب تر کند. در ایران متاسفانه از آنجایی که برخی از سیستم های تبلیغاتی گوگل به دلیل تحریم فیلترینگ کار نمیکنه دامنه تبلیغات بسیار محدود شده است. هیچ کدوم از سایتهای ایرانی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند نمیتون فضای تبلیغاتی خودشون رو از طریق اتسنس یا اد موب به فروش برسانند هم اکنون تنها کسب و کارهایی که کالا یا خدماتی دارد که مشتریان آنها از طریق جستجو در اینترنت به انها دسترسی پیدا می کنند می توانند از گوگل ادوردز استفاده کنند البته همین روش هم  بسیاری از کسب و کارها را پوشش می دهد.

تبلیغات گوگل ادورز

 

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

 

سیستم قیمت دهی در گوگل ادوردز به صورت مزایده است شما برای یک نوع تبلیغ قیمتی را پیشنهاد می دید و در صورتیکه رقبای زیادی نداشته باشید با هزینه نسبتا کم در گوگل می تونید تبلیغ کنید ودر صورتیکه رقیبتونم از طریق ادوردز تبلیغ کنه هزینه شما بیشتر خواهد شددر کل سیتم مزایدهای گوگل گوگل به شما اجازه می‌دهد به هر مبلغی تبلیغ کنید.اگه بودجه شما کم باشد کم تر تو نتایج گوگل دیده  خواهید شد و اگر بودجه شما  شما بیشتر باشد نمایش تبلیغات شما هم بیشتر میشه نکته ی دیگه ای که  در مورد هزینه گوگل ادوردز وجود داره اینه که همیشه تبلیغات ادوردز  برای شما به صرفه است زیرا اگر بنا به دلایلی مثل افزایش قیمت ارز قیمت تبلیغات افزایش پیدا کند رقبای شما هم مثل خودتون قیمت پیشنهادی را کاهش می‌دهند و در نتیجه هزینه های تبلیغاتی مجدداً تا حدی به صرفه  شدن کاهش پیدا می‌کند.

ادوردز یا سئو؟

این سوالی است که خیلیا از ما می پرسند سئو بهتر است یا ادوردز ؟

 

اگر بخواهیم درست به این سوال جواب بدیم باید اولا بگیم منظورمون از گوگل ادز همان تبلیغ در موتور جستجو گوگل است که با سئو هم راستا بشه در ثانی ابتدار کاربرد ها و جزئیات اون هارو بیشتر مرور کنیم. در گوگل ادز شمل به محض اینکه تصمیم می گیرد تبلیغ کنید تا زمانی که تبلیغات شما در صفحه اول گوگل قرار میگیره بیشتر از چند ساعت طول نمیشکه شما هزینه ی اولیه برای تبلیغات ندارید و تغییرات در تبلیغات شما به صورت لحظه‌ای آنی انجام می‌شود به ازای هر ورودی کاربر به سایتتون باید هزینه پرداخت کنید و تا وقتی که این پول را پرداخت می کنید سایتتون تو صفحه اول گوگل دیده میشه نیاز به تخصص زیادی برای این کار ندارید و دیده شدن شما توی صفحه اول تضمینی است حالا بیاید سئو را تو این پارمترها بررسی کنیم از وقتی شما تصمیم می گیرید سئو کار کنید تا سایت شما تو صفحه اول دیده بشه حداقل 5تا 7ماه زمان نیاز دارید.

برای سئوشما باید هزینه زیادی برای تولید محتوا تغییرات در برنامه نویسی سایت خرید بک لینک و غیره هزینه کنید بعد اینکه سایتتون با کلمه سئو شد و صفحه اول گوگل اومد بابت ورود کاربران هزینه را پرداخت نمی کنید و تا وقتی به روز رسانی ها و کارهای مربوط به سوء سایتتون رو انجام بدید توی  صفحه اول گوگل هستید و اگر این کار را متوقف کنید به مرور صفات پایین تر خواهید رفت تخصصی زیادی برای سئو نیاز است و تضمینی برای آمدن به صفحه اول وجود ندارد اگر بخواهید تغییری  در سیاست های تبلیغاتی خودتون بدید خیلی سخته و گاهی نیاز همه کارها رو از اول انجام بدید و چون  زمان خیلی زیادی برای سئو نیاز و هزینه‌های آن و همچنین اثربخشی آن در بسیاری موارد با چیزای دیگه قاطی میشه و بررسی میزان اثربخشی کار سختی می باشد.

موضوع بهینه سازی سایت یا سئو در قزوین وقتی برای یک کسب و کار اهمیت فراوان دارد که شناخت بازار هدفِ غیر اینترنتی یا آفلاین و حضور در محیط قزوین بیشتر مد نظر باشد.

ادورز یا سئو

 

حالا واقعا گوگل ادز یا سئو؟

 

هر دو برای سایت لازم می باشد گوگل ادوردز توی کوتاه مدت بیشتر خودشو نشون میده و سئو توی بلند مدت در کل با دونستن جزئیات هر کدوم خودتون بهتر می توانید تصمیم بگیرید  برای شما کدام بهتره.